torsdag den 6. oktober 2011

Vejret har skiftet hele dagen.

I dag har vejret skiftet hele tiden. Dagen her begyndte med lidt småregn. så tørvejr. solskin, næsten blå himmel. mørke skyer, så kom der bare regn, en regnbue. Jeg har forsøgt at fange de forskellige vejrskift med mit kamera.
 Billederne taler for sig selv.





































Jeg har i mellem bygerne fået luget og kultiveret et stykke nede bag i haven, ikke meget men lidt er da bedre end slet ingen ting.


Stykket som jeg fik gået igennem.


Der er plantet flere forskellige træer og buske i stykket. Vi har slet ikke navn på alt. Lige nu er der en lille busk der har fine hvide blomster gad godt vide hvad den hedder...


Lille busk med smukke hvide blomster..???


Nicolaj, Kronhjorten, er nysgerrig efter at se hvad jeg går og laver.



Kronhjorten Nicolaj.


Jeg vil i dag slutte af med et billede af  min lyserøde opstammet Fuchsia.  Den er igen ved at få mange blomster.


Lyserød Fuchsia.

















11 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilken massa olika väder du haft idag! Vi har bara haft en sort idag och det var regn (och blåst!) Regnbågar är så vackert!
    Du har verkligen en stor fin trädgård med en massa fint i! Kikade lite ner på din sida också. Kronhjort? Är det ni som har en sådan?
    Kul att du hälsade på i min blogg och skrev en kommentar! Tack för det!
    Hälsningar Pia

    SvarSlet
  2. Det er imponerende, at du kan arbejde i haven mellem regnbygerne. Er det ikke vådt og tungt.
    Sikke en stor og flot have du har

    SvarSlet
  3. Your garden is beautiful - and that noble deer - spectacular! We have a great many deer here, but we have fenced the property against them, as they eat everything.
    Could your little white-flowering plant be a Viburnum - perhaps Viburnum Lantana?

    SvarSlet
  4. Det er skam ikke kun på jobmarkedet man skal være omstillingsparat, det gælder bestemt også i haven!

    Jeg syntes det er vildt imponerende at du har Nicolai til at gå og kigge dig over skulderen, får I ikke en lille alvorssnak ind imellem??

    SvarSlet
  5. Vackra bilder på höstens framskridande, du verkar ha grönare träd och buskar än här uppe hos mej.

    Tack för ditt besök på min blogg.

    Ha en fin helg, Birgitta

    SvarSlet
  6. Great photos. Your garden areas look fantastic, all nice and cleared out and ready to grow. Nicolai is so majestic.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  7. Du gooooodeste hvor er du flittig, men skal du dog ikke have puttet lidt bunddække ned i det fine store bed? For det må da være fast arbejde at luge der.

    Ham Nicolaj er en superlækker flot fyr. Han holder vel ferie til juleaften, går jeg ud fra :-)

    SvarSlet
  8. Tusen takk for besøk i min blogg.
    Det var noen flotte bilder fra hagen din. Og den hjorten likte jeg virkelig. Nå hører vi hjorten brøle i skogen nær oss, skikkelige brunstbrøl om kveldene.
    De er så flotte dyr, så jeg er ikke glad for jakten som pågår nå.

    SvarSlet
  9. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Bettys blog.Jo det er vådt nede i den ene af haven nu, men skal jeg have ukrudtet væk, så er jeg bare nødt til at få det gjort inden der kommer mere regn. Jeg er næsten igennem det hele der.

    Fru Friis. Vi må ikke snakke med Nicolaj. Han kan være farlig nu hvor han kommer i brunst. Det er KUN Kron hinderne vi må snakke med.

    Pondside. Tak for dit forslag til min lille busk med de hvide blomster..Viburnum Lantana? Det vil jeg kigge nærmere på.

    Nette. Bedet er næsten nyanlagt, så vi har endnu ikke taget stilling til, om der skal bunddække i, men jeg tror ikke min mand vil synes om det.. Nu ser vi.

    Elsa. Jeg forstår godt, at du måske synes det er synd at skyde dyrene, men det er bare nødvendig, ellers bliver der alt for mange.

    SvarSlet
  10. Hej
    Din Japanske snebolle er sansynligvis Viburnum plicatum 'Watanabe' eller 'Summer Snowflake'. De er små lave buske med efterårsblomstring og kønne blade/høstfarver. Du kan se billeder af dem på min hjemmeside: www.loenbaek.dk
    Vidste ikke man kunne have dem som halvtamme flotte husdyr. Hører mest jægers pral eller landmænds brok.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  11. Lønbæk Planteskole.
    Tak for hjælpen.
    Tak for adr. på din hjemmeside. Den vil jeg kigge nærmere på.
    God søndag.
    hilsen Aase Marie.

    SvarSlet