torsdag den 27. oktober 2011

En ny dag begynder.

Min lillebror og svigerinde ville komme på besøg i løbet af formiddagen, så jeg måtte lige have et par gulve vasket og ordnet lidt på badeværelset fra morgenstunden. Jeg greb så chansen for at tage nogen billeder af solopgangen, der bare var så smuk.























En ny plante et blevet plantet i haven i dag. Min svigerinden og lillebror havde en Hvid Høstanemone med til mig. Den har jeg plantet i skyggen af Parykbusken og håber, at den kan gro der.


Hvid Høstanemone.


I eftermiddag fik vi uventede gæster. Det nyder vi.
 Jeg fik derfor kun lavet ganske lidt i haven. Klippet nogle få stauder ned og kørt 5 trillebørefulde jord på.
Jeg klipper alt det ned som jeg kan nå nu her i efteråret, for jeg kan slet ikke følge med når først foråret kommer. Det har vi alt for meget til.

Det lille stykke jeg nåede at komme igennem.


2 Bjørneurter blev flyttet. Jeg har haft 3 stående ved siden af hinanden, men de var efterhånden blevet så store, så de fyldte alt for meget i bedet.


De 2 Bjørneurter har fået plads her.


På nedenstående billede kan i se hvor mange blade der efterhånden er faldet af træerne.


Jorden fuld af blade.


Et billede af broen og et kig ud på indhegningen hvor Kronhjortene går.





Jeg synes efterårsfarverne er så smukke så gik en runde med kameraet og tog nogen billeder af tilfældige blade.





























Der er ikke mange blomster at vise frem. Stormhatten har endnu et par blomster. Den har fået lov til at blive stående lidt endnu, og med billedet af den vil jeg slutte for i dag.


Stormhat.







11 kommentarer:

  1. For en vakker morgen. Mange flotte bilder, nydelig høstløv.

    SvarSlet
  2. What lovely guests, to bring a beautiful plant or two!

    SvarSlet
  3. skøn morgenstund.... Tak fordi du delte den med os... :)

    SvarSlet
  4. Åh, vilken vacker soluppgång! Vad fint du har det hos dig. Härliga mustiga färger.
    Tack för kommentarer hos mig, jag blir jätteglad.
    Ha en skön fredag!
    Kram Maria

    SvarSlet
  5. Vilken fint soluppgång.Gillar dina bilder.Önskar dig en trevlig helg.Michelle.

    SvarSlet
  6. Fine solopgangsbilleder, det ser rigtig flot ud. Sådan en morgen er bare fantastisk. Efterårsløvet er også så skønt.

    SvarSlet
  7. Hvor er det smukke billeder, du viser af solopgangen :-) Jeg kan virkelig godt lide de to træer som vokser nærmest som et træ. Det er meget specielt med lyset igennem det.
    Jeg har heller ikke mange blomster tilbage i haven nu. Men det gør ikke så meget, når vi får så mange farver fra løvet istedet.
    God weekend til jer :-)

    SvarSlet
  8. Fantastisk smukke solopgangs billeder :-)

    SvarSlet
  9. Tak til alle for jeres venlige kommentar.
    Velkommen til ny medlem som fast læser. Det glæder mig.
    God weekend til jer alle.

    SvarSlet
  10. Such pretty autumn leaves!

    SvarSlet