søndag den 2. oktober 2011

Fra tåge til solskin og smuk vejr.

I dag havde jeg glædet mig til at kunne komme i haven igen fra morgenstunden men nej, sådan skulle det ikke være. Her var meget tåget og græsset var vådt, så i stedet for blev et par gulve vasket, også tiltrængt.
Bagefter fik jeg kigget lidt rundt på forskellige blog. Desværre har jeg stadig problemer med at skrive kommentar.
Her er et par billeder taget kl. 9.

Kl. 9.



Kl. 9.


Kl. 12 skinnede solen, så jeg tog igen et par billeder. 


Kl. 12.



Kl. 12.


Over middag hængte jeg dynerne ud til luftning. Måske er det sidste dag, hvor vi får så fin vejr i år. Dynerne skulle ellers først have været ud i morgen, men da loves der jo regn.

Jeg  fik kun fjernet ganske lidt ukrudt i dag. Det giver mere, når jeg kan komme i gang fra morgenstunden. Jeg fik ordnet et lille bed og er så småt gået i gang med at kante og luge rundt ved havebasinnet i forhaven.


Det lille bed.



Nærbillede af figuren, der står i bedet.


I det lille bed har vi Spansk Marguerit, som man hvis nok kan se. Alle i samme farve.


Spansk Marguerit.


Nogle af vore høns går i indhegningen lige op til bedet, så det var rigtig hyggeligt at høre hønernes GOG GOG og hanernes galen. Når en hane galede så galede de andre haner på skift. Vi har mange haner.
Jeg kom til at tænke på sangen Jeg har en hønesefarm med  Gustav Winvkler & Bent Werther.


Hønsene tæt på det lille bed.


Her er det en "ørn"  der kigger ud på efterårshaven. Vi har hele 5 ørne rundt ved haven..2 af de andre ørne kan skimtes i baggrunden.


Ørn.


Lidt blomster kan jeg da også byde på.


Tudselilje.



Sæbeurt.


Et par dage før den 28. aug. klippede jeg Tidslen ned. Den var færdig og pyntede derfor ikke i staudebedet. Nu er den blevet fin igen og ser ud til at komme med ret så mange blomster. Mon de kan nå at få farve.....


Tidsel.



Tidsel blomst. nærbillede.


Da der loves regn i morgen stoppede jeg med at fjerne ukrudt og tog i stedet for havetraktoren og slog græsset, der hvor autocamper må holde ind og overnatte.
Ved indkørslen til stykket så jeg nogle Svampe, som jeg ikke har set før.
I dag vil jeg slutte af med at vise et par billeder af disse Svampe.


Svamp.


Svampe.








7 kommentarer:

  1. tak for kikket på en go' dag i din have...
    fortsat go' dag

    SvarSlet
  2. Ja hold da op, hvor var det tåget, men det gik heldigvis over og blev flot klart.
    Fint med tidslen, håber den når at få farve.

    SvarSlet
  3. smukke billeder , dejligt tågen lettede :O)

    SvarSlet
  4. Groetjes uit Nederland
    Ik schrijf het maar gewoon in het Nederlands.
    Want Deens..Nee dat lukt mij niet.
    Prachtig die mist foto..Ook de paddenstoel is prachtig ( Inktwam - Coprinus comatus) is prachtig!
    Gr Henk

    SvarSlet
  5. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Velkommen til ny medlem som fast læser.
    Det glæder mig.

    SvarSlet
  6. The first and second photos are fairy, indeed !

    SvarSlet
  7. eatherineM Tak for din venlige kommentar.

    SvarSlet