mandag den 3. oktober 2011

Endnu en flot efterårsdag.

Endnu en flot efterårsvejr.
Jeg har ikke været så meget i haven i dag. Vi fik besøg af en af vore tre piger, så det var rigtig hyggeligt. Vi har ALTID tid til gæster. Haven løber jo ingen vegne.
Jeg fik ordnet et lille hjørnebed mere i dag.

Hjørnebed.


I går begyndte jeg så småt med at luge og kultivere rundt ved stenen ved havebasinnet i forhaven. Det blev jeg færdig med i dag.


Havebasinnet.


Ved havebasinnet har vi en smuk stedsegrøn busk, som jeg ikke kender navnet på. Vi fik den som ganske lille plante fra mor og fars have. Det er rigtig mange år siden vi fik den. Det er først nu, at den er ved at pynte godt op i landskabet. Busken får hvide blomster.


Stedsegrøn busk..  kirsebærlaurbær. med hjælp.



Nærbillede af busken og dens blomster..


Tæt ved havebasinnet har vi en siddeplads. Der kan man rigtig nyde udsigten ud over basinnet..


Siddeplads tæt ved havebasinnet.


Her er et billede af basinnet som jeg tog, da jeg holdt en pause fra havearbejdet.


Havebasinnet.


Vor Kaprifolie er blevet så tung så den er væltet. Næste år må vi nok have købt et stativ til at holde den på plads.
Den har endnu mange blomster.


Væltet Kaprifolie.



Blomst Kaprifolie, nærbillede.


Den ene af vore 2 Syrisk Rose har nu fået blomst. Jeg vil slutte af i dag med at vise et billede af den.


Syrisk Rose.




8 kommentarer:

  1. Din okända vintergröna buske, tycker jag mig känna igen, men jag kan inte komma på namnet. Den är väldigt fin där den står! Och din syriska ros är ju väldigt vacker!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  2. Jeg tror helt bestemt, at den grønne busk er en kirsebærlaurbær, nærmere bestem tden der hedder otto luyken. Hislen marie

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder fra sensommerhaven :o)

    SvarSlet
  4. Åh så vacker den är, din syriska ros! Jag blir helt förälskad.

    SvarSlet
  5. Skønne billeder fra din smukke have.
    hilsen conny

    SvarSlet
  6. Jeg mener også, at det er en kirsebærlaurbær. Godt din syriske rose lige nåede det, den er rigtig fin.

    SvarSlet
  7. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Anonym & Høneballehaven. Tak for hjælpen med navnet på min stedsegrønne busk.. kirsebærlaurbær. Det vil jeg notere.

    SvarSlet
  8. tak for rundvisningen, en yderst pæn orden du har i haven :)

    SvarSlet