mandag den 24. oktober 2011

Igen igen......

I dag har vejret ikke været så fin som de sidste dage. Til morgen var her gråvejr og så har det blæst hele dagen. Jeg kom ikke ud i haven så tidlig som jeg plejer.
Hen på formiddagen kom solen frem og himlen blev blå, men sidst på dagen forsvandt solen igen og det føltes ret kold.

Det er lige før jeg kan sætte en grammofonplade på der kører i den samme rille igen og igen....  Har luget, kultiveret og kørt jord.. Det er hvad jeg har lavet i dag og i de sidste mange dage.
 Jeg har KUN fået 2 små bede gjort vinterklar. Det ovale bed var faktisk vinterklar, men når jeg nu var i gang med at køre jord, så kunne jeg lige så godt køre et læs jord på bedet. Det trængte det da til.


Det ovale bed NU vinterklar.


Her 3 billeder af det trekantede bed set fra tre forskellige vinkler.



Vinterklar.









I det trekantede bed står et Japansk Kirsebærtræ. Her et billede af en af træets grene da himlen var blå.


Gren af Japansk Kirsebær.



ParykBuskens blade er også smukke endnu.


Parykbusk.


Montbrethiaernes blade er ved skifte fave.


Montbrethia.


 Knoldbegonierne er kommet op. Vi mangler endnu Kanna & Georginer/Dahlia.

Knoldbegonie.

 
Et sted i græplænen så jeg disse skønne Tusindfryd.

Tusindfryd.


Jeg har vist det før men jeg må vise det igen. Sct Hansurt er næsten den eneste plante der pryder haven nu.


Sct. Hansurt.



14 kommentarer:

  1. Du har ret, det kniber lidt med at komme ud så tidligt mere. Tilmed er det koldt og blæsende, især hvis solen ikke skinner. Der er ikke meget, der tyder på sol i dag, men lad os nu se.
    Montbretia har jeg lige fået foræret nogle af, kan de godt holde til vinter? Det lyder ikke som om, du graver dine op, og da I har mere frost hos jer, må de vel også kunne tåle at være ude hos mig.

    SvarSlet
  2. Din St. Hansurt er en flott staude som kan vises mange ganger :)

    SvarSlet
  3. You have lovely pictures on your blog...... well done.

    greetings, Joop

    thanks for your comment

    SvarSlet
  4. Everything looks wonderful. Have to admit your Sct. Hansurt is beautiful blooming.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  5. So glad you stopped by my blog and took the time to leave your kind comment, because it led me back to your lovely blog! I wish I could read Danish! But at least your beautiful garden images are universal, and I have enjoyed looking at them very much.

    SvarSlet
  6. Pracujesz i pracujesz i końca nie widać :-).Stokrotki zawsze cieszą oczy. Pozdrawiam

    SvarSlet
  7. det er blevet for koldt til at rode i haven nu ... men jeg er heldigvis færdig , min have er også bare lille bitte når jeg ser din park....

    SvarSlet
  8. SanktHansurt er da også næsten nogen af de smukkeste blomster der findes...også inde i buketter...og så står de utrolig længe...Sødt lille billede af tusindfrydene i græsplænen.... God tirsdag aften til dig!

    SvarSlet
  9. Perukbusken är verkligen läcker!

    Ha det fint,
    Rebecca

    SvarSlet
  10. thanks for visiting, forgive us... we can only follow in English... can't spot a translate button... but either way, thanks and we love the photos! Helen, Darcy and Bingley xxx

    SvarSlet
  11. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Høneballehaven. Jeg tager ikke mine Montbrethia op.

    Velkommen til ny medlem som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet
  12. Jeg sier det igjen: "så vakkert du har det i din hage", og du har nok å arbeide med om dagene!
    God kveld og god ny uke til deg, ønskes av Kristin

    SvarSlet
  13. Fjellets datter.

    Tak for dine pæne ord.
    Også god aften til dig.

    SvarSlet
  14. Takk for hyggelig kommentar! Og sannelig har du en hyggelig hage også :)

    SvarSlet