mandag den 10. oktober 2011

Efterårsbilleder fra haven.

Planen var ellers at jeg ville have været i haven i dag for at fjerne nogle af de visne sommerblomster, men det har regnet hele dagen, så jeg blev inden døre og har kigget lidt rundt på andres Blogger. Fået strøget lidt tøj og smidt lidt i vaskemaskinen m.m.

Her er nogle efterårsbilleder fra haven. Billederne taler for sig selv.
































Bananpalmen ser ikke godt ud efter frosten natten til lørdag. Den, Engletrompeterne samt den store Agave skal  i hus inden der igen kommer frost sidst på ugen.


Bananpalme.



Engletrompeter.









Knoldbegonierne tog ingen skade af frosten natten til lørdag. De står jo også lidt i læ oppe ved huset.





En enkelt Lilje har stadig blomst.


Galtonia (sommerhyacint.. med hjælp.



I eftermiddag har vi været en tur i Grindsted for at købe katte foder. Jeg købte også nogle forårsløg. En pakke af hver slags.

















Min mand købte 6 pakker af Allium Caeruleum løg. De skal sættes nede imellem Hortensiaerne.





Det er hvad jeg har at byde på i dag.












12 kommentarer:

  1. Der var sandelig også meget at byde ind med, haven ser stadig fin ud. Palmen ser dog vældig træt ud, utrolig hvad et snert frost kan gøre.
    Håber snart at det bliver godt vejr til at få lagt alle løgene, alium i hortensiaerne er en super idé, jeg gør noget lignende.

    SvarSlet
  2. We've had rain here today too - too wet for any work in the garden, so I stayed in and baked five apple pies for the freezer.
    Thanks for the reminder about planting bulbs. It's time for the daffodils and tulips to go in.

    SvarSlet
  3. Ja nu kommer vi nok ikke uden om at efteråret er slået igennem.

    Herligt du har skiftet til popup-vindue, så os med kommenterer-problemet kan være med igen :-)
    Ha' en dejlig dag.
    Kh Lone

    SvarSlet
  4. Your autumn garden still looks lovely. Looks like a bunch of planting yet to do for you also.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  5. gode billeder. Du skriver i dit indlæg, at der stadig er en lilje der blomster... er den hvide ikke en Galtonia (sommerhyacint)? Anne Gine

    SvarSlet
  6. Ogród także jesienią zachwyca, ma wiele uroku i jest klimatyczny :):):)

    Pozdrawiam Grzegorz

    SvarSlet
  7. Jeg lagde også mærke til den hvide lilje, det er meget sent den blomstrer, men måske er det så ikke en lilje.
    Godt I har masser af plads til jeres store planter.

    SvarSlet
  8. Hvor ser det bare skønt ud med alle dine asters :-)

    SvarSlet
  9. Skønne billeder. Jeg må nok også se at få mine sart planter ind, selv om vi ikke har haft frost hos os endnu.

    SvarSlet
  10. Tak til alle for jeres søde kommentar.

    Staudecafeen. Tak for hjælpen med at sætte navn på "min Hvide Lilje". Galtonia (sommerhyacint
    Du har nok ret. Det vil jeg notere.
    Vedkommende som vi fik løgene sagde, at det var en Lilje og ingen før du har givet et bud på, hvad planten hedder.

    Høneballehaven. Staudecafeen har lige skrevet plantens navn Galtonia (sommerhyacint

    SvarSlet
  11. hej igen.
    graver du løgne op om vinteren? jeg graver mine op hvert efterår. De er nemme at så, men der går 5 år før løgne er så store så de blomstre:) Anne Gine

    SvarSlet
  12. Staudecafeen.
    Nej jeg graver ikke mine løg op igen.

    SvarSlet