fredag den 14. oktober 2011

Krukkerne er nu blevet tømt.

Så er de sidste krukker blevet tømt for sommerblomster.

Krukkerne og trillebøren er blevet tømt for sommerblomster.


De aller sidste figurer, der ikke kan tåle frost, er kommet i hus. Her er det uglen. Den er i brændt ler og kommer fra Thailand.


Ugle.


Skildpadderne der også er af brændt ler har vi sat ind på nær 1 stor skildpadde. Vi skal lige finde ud af om den KAN tåle at stå ude i vinter. Vi har fået at vide DEN skulle kunne tåle vintervejret men det tvivler vi nu på, derfor lader vi KUN 1 stå ude. Træls hvis de alle skulle fryse i stykker.










Høne og hane kommet i hus.



Okse er også kommet inden for.


Fredag er jo den dag hvor vi er på markedet i Brørup. Da vi kørte hjemmefra kl. 7,30  viste barometret - 1 grad, men temperaturen har været længere nede. Vore Knoldbegonia tålte ikke frosten. De har nu sagt farvel for i år, så nu ser haven efterhånden noget tom ud.


Knoldbegonia har sagt farvel.


På hjemvejen fra Brørup gør vi altid vores ugenlige mad ind køb. Jeg faldt for nogle blomster løg, som jeg bare MÅTTE eje.



Blomster løg.


Det er hvad jeg har at byde på i dag.
Ønsker alle en god fredag aften.







7 kommentarer:

  1. Trist når det hele skal ind, og det bliver tomt i haven, men heldigvis bliver det forår igen.
    Jeg stod i dag og kiggede på samme allium som du har på billedet, men jeg købte dem ikke.

    SvarSlet
  2. Ja det hade varit synd om du mistade alla skildpadder. Men elefanten da, flytter du den og inn?
    Höstens glädje är lök, du får noen koselige stunder ute :)

    SvarSlet
  3. It's a lot of work getting all those figures inside, but I'm sure it's worth it, and it will be fun in the spring when you bring them all out.
    I had to smile at your last photo - bread or flowers?.....just ask a gardener!

    SvarSlet
  4. Så mange flotte figurer dere har! Skjønner godt at de kommer inn om vinteren, for det hadde jo vært trist hvis de ble ødelagt. Det blir nok en flott blomstring til våren! :)

    SvarSlet
  5. Ja, nu är hösten på ingång, verkligen, i trädgården, men det är rätt skönt att städa undan och upp och allt går i vila!
    Agneta kram

    SvarSlet
  6. Ja, det må være et stort arbejde at bære alt indenfor, men hellere det, end at det går i stykker.
    Jeg har også købt begge de slags løg i år, for første gang. Så det bliver spændende at se dem til foråret.
    God weekend til jer :-)

    SvarSlet
  7. Tak til alle for jeres søde kommentar.

    Mia. Elefanten tåler frost, så den kommer ikke ind. Den vejer også 1250 kg., så det er godt, at den kan blive stående. Vi har også mange andre figurer i beton der står ude hele vinteren.

    Pondside. OK. Jeg skulle nok i stedet for have skrevet.. Det er hvad jeg har at vise i dag.

    Jeg håber vi også får fint havevejr i morgen.
    God weekend.

    SvarSlet