tirsdag den 25. oktober 2011

Kanna & Dahlia( små Georginer) er taget op.

I dag har jeg haft fat i spaden. Jeg har gravet Dahliaer op. Spanske Margueritter er også blevet fjernet. Stykket blev luget og kultiveret, så nu er det vinterklar. Her er billeder før planterne blev fjernet og hvordan det ser ud bagefter. Billederne taler for sig selv.

Dahlia.



Før.



Før.



Vinterklar.(efter).



Vinterklar (efter).













Efter at de Spanske Margueritter og Dahliar var taget op og stykket gjort vinterklar kom turen til Kannaerne. Erhardt kom for at hjælpe. Han klippede topperne af. Jeg gravede dem op. Erhardt rystede jorden af dem og skilte dem ad og lagde dem i trillebøren og kørte dem derefter til tørring. Jeg gjorde lige stykket klar til vinter. Nu mangler vi bare at få de høje Georginer op, og dem er der ret så mange af.



Kanna.



Før.



Vinterklar (efter).



Akita ser på.


Rundt i kanten ved elefanten er de Spanske Margueritter nu fjernet.


Før.



Vinterklar (efter).



Hønsene har selvfølgelig fået ukrudtet. Det nyder de.


Hønsene i gang med ukrudtet.





Jeg vil i dag slutte af med 3 blomsterbilleder.


Asters.



Asters.



Lyng.















14 kommentarer:

  1. Hej, vad roligt att du hittade in till min blogg så jag fick möjligheten att hitta in hit till din, hoppas det var ok att jag lade in dig i min lista med utrikiska bloggar. Hit vill jag definitivt hitta in igen. Duvor, hjortar, höns, katt, hund, trädgård allt jag gillar. Önskar dig en fin dag/Gela

    SvarSlet
  2. Det er et stort arbejde med alle de knolde, men smukt når de blomstrer.
    Du har rigtig mange, men også et stort område at fordele dem i.
    Det bliver lidt bart bagefter, men nu skal I jo heller ikke være så meget mere i haven i år, og så har I andre ting at sysle med.

    SvarSlet
  3. Så mye jobb du gjør med å ta opp alel de knollene, men da har du jo de til neste år. Jeg er så imponert over din elefant, en sånn skulle jeg like å ha i hagen :-)

    SvarSlet
  4. Hvor har I været flittige :-)
    Og sikke mange knolde, I har fået samlet sammen.
    Og smukke blomster-billeder - der er dejligt, at der stadig er lidt tilbage, der blomstrer :-)

    SvarSlet
  5. Vilken massa jobb du lägger ner i din trädgård!
    Så fin den där röda astern var!

    Tack för din kommentar hos mig! :)
    Ha en bra vecka!
    Hälsningar Pia

    SvarSlet
  6. Tack själv for titten hos mej. Vilken härlig HAVE du har- men visst där är mycket jobb. Jag titta tillbaka o den där elefanten som står där- Mmmm helt ljuvlig som Blöt--- Jag har lite elefant på hjärnan, men har endast små små godingar. Hade jag haft en sån stor fin i min lilla trädgård så hade jag -- Nej det får förbli en önskedröm.. Men jag lägger till dig på min lista- om det funkar- för jag blev förtjust över hela Ert paradis.
    Kram fr Ingrid

    SvarSlet
  7. Hvor har du været flittig - jeg mangler endnu at gøre haven vinterklar. Det er dejligt, at hønsene kan få glæde af ukrudtet! Og sikke smukke asters du har!

    SvarSlet
  8. Hei! ja det er godt å få røtter og planter opp av jorden før det blir for mye høst.
    Du har en så artig og kreativ hage veldig morsomt å se bilder av den.

    Takk for koslig kommentarer på bloggen min , ha en fin høstkveld klem fra Marit.

    SvarSlet
  9. Hei!
    Så hyggelig at du har vært inne på min blogg, alltid koselig med en hilsen sånn at man vet hvem som er inne og titter. Det setter jeg stor pris på!

    Så vakker og spennende hage du har :-) Masse å titte på her inne hos deg!

    Ha en fin høstkveld!
    Hilsen Rita

    SvarSlet
  10. Takk for koselig kommentar på min blogg:) Og for en fin blogg og hage du har! Så mye plass! Skal bli spennende å følge dine prosjekt, forhåpentligvis er det noen ideer jeg kan overføre til min mini-hage:)
    God kveld!
    Maria:)

    SvarSlet
  11. Sikke en orden :-)

    Dejligt med en hund, der holder øje med, at man gør tingene rigtigt ;-)

    Ak ja, hvis bare mine høns gad æde ukrudtet (de går frit ude) ;-)

    Smukke billeder af dine asters.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  12. Hold da op, hvor arbejder du struktureret og der er bare orden. Det er et flot stykke arbejde, du har lavet. Det føles godt, når man har udrettet så meget og ved at tingene er i orden. Jeg håber, du nyder det rigtig meget.

    SvarSlet
  13. Jag bara älskar dom där stora krukorna/kärlen! Har varit inne på att skaffa mig åtminstone en riktigt stor kruka att ställa på något bra ställe, men...dom som är frosttåliga är ju så bedrövligt dyra. Istället gjorde vi om en nertagen björks rester till en svart "konststolpe" för darttavlan. "Lite" kul måste man ju få ha!

    SvarSlet
  14. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Velkommen til de ny medlemmer som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet