onsdag den 12. oktober 2011

Springbalsaminerne er nu fjernet.

I dag har vi haft flot solskinsvejr.
 I formiddags kom en af vore piger på besøg. Hun blev og fik frokost sammen med os. Rigtig hyggeligt.
 Da hun var kørt måtte jeg bare ud i haven i det fine vejr. Jeg fik alle Springbalsaminer rykket op og kørt væk. Blomsterne  var visnet ned, og de skulle bare væk inden vi ville få flere frostgrader. Er de først frosset ned, så er de mere besværlige af fjerne.

Sådan så der ud inden jeg begyndte at fjerne planterne.








Jeg gik i gang.
Trillebøren blev fyldt hele 8 gange.

1. læs Springbalsaminer.


På det første stykke blev Springbalsaminerne taget op. Der var en Hjortetrøst. Den blev klippet ned og fjernet.  Der efter plantede jeg et Elefantgræs i det ene hjørne af bedet. Jeg håber på, at det med tiden vil skjule noget af udsigten ud til marken. Kørte 2 læs ny jord på bedet. Det kom til at se sådan ud.


Det første stykke vinterklar.


Foran indgangen til Fyrrummet blev Springbalsaminerne også fjernet, og der blev kørt 2 læs ny jord på og nu ser det sådan ud.


Bedet ind til fyr rummet vinterklar.


I mellem brændselshuset og staldbygningen er planterne nu også fjernet. Der er en del oprydning der skal gøres. Det skal luges, fejes og køres jord på langs med væggen ind til brændselshuset. Nu må jeg se hvornår jeg har energi til det. Om jeg når det inden vinteren sætter ind eller det får vente til foråret. Det er jo trods alt hel omme bag ved haven.
Kedeligt arbejde der skal udføres.


I mellem brændselshuset og staldbygningen.

Inden fyraften gik jeg lige en runde med mit kamera. Jeg troede nu ikke der var noget at finde, men jeg blev da overrasket. En smuk Lyng i blomst.


Lyng.


Lige foran Lyngen står der en plante der nu har små hvide blomster. Jeg kan ikke huske hvor jeg har fået den fra, om jeg har købt den på markedet i Brørup eller om jeg har byttet mig til den. Jeg ved heller ikke hvad planten hedder, men smuk er den da.


Lille lav plante med små hvide blomster. ???


Da vi var på plantebyttemarkedet ved Agersbøl Gods købte jeg nedenstående plante. Vedkommende jeg købte den af vidste ikke hvad den hedder. Den får blå blomster. Der er dog kun knopper endnu. De når måske slet ikke at springe ud før frosten ødelægger dem.


Planten der får blå blomster.???


Bjørneurt har fået blomster igen. Jeg har tidligere klippet dem ned.


Bjørneurt.


I dag vil jeg slutte af med et billede af Høstanemone. Den er rigtig fin endnu.


Høstanemone.





7 kommentarer:

  1. Nydelige høstanemoner, de er en af mine store favoriter!
    Jeg nyder at billedet af jeres skønne hjorte, kunne godt have ligedan...
    Ha' en dejlig efterårsdag!
    Lene

    SvarSlet
  2. You still have lots of lovely colour in your garden, despite the frost damage. Your clean up is way ahead of mine!

    SvarSlet
  3. Du er godt igang med høsthagen ser jeg , når solen skinner er det deilig og forbrede vinteren og neste vår.
    Så fint mange av blomstene dine står ennå ,
    ha en fin dag klem fra Marit.

    SvarSlet
  4. øv, altid trist når haven skal gøres klar til vinteren, det blir først rigtig godt igen når tiden kommer hvor man kan pynte lidt krukker med gran

    SvarSlet
  5. Tak til alle for jeres søde kommentar.

    Velkommen til ny medlem som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet
  6. Det er altid dejligt at tulre rundt i haven, når det er så skønt vejr. Det bliver der dog desværre snart lavet om på. Øv bøv.

    Men så kan vi jo glæde os til foråret, og så er det jo dejligt man allerede nu kan begynde at gøre den i stand! :-)

    SvarSlet
  7. Sander.
    Tak for din kommentar.
    Jeg har først lige set det.

    SvarSlet