onsdag den 5. oktober 2011

Lidt blandet.

I dag har det været rigtig efterårsvejr. Da jeg havde været i haven i en lille times tid begyndte det at regne, så jeg stoppede med havearbejdet. Jeg fik kun luget ganske lidt imellem nogle af stauderne ved søen... Der skal køres noget ekstra jord i bedet for at forbedre jorden. Jeg nåede at sprede en trillebørefuld ud og der står en fyldt med jord klar til at blive spredt.
 Da der ikke er noget at vise frem fra bedet vil jeg i stedet for vise nogle billeder, som jeg tog i weekenden af mine Husløg. Jeg har ret så mange rundt omkring i haven.

Husløg ved foden af en træstub.


Husløg.


Her er Husløg på den anden side træstubben.


Husløg.


Her har jeg plantet løgene i en legetøjs trillebøre.

Husløg.


Jeg planter Husløg alle mulige steder. Her er de ind mod nogle sten.


Husløg.


Finder jeg en sten med et hul i, så planter jeg også i den. Det har jeg gjort her.

Husløg.


Her har jeg forsøgt om løgene kan gro ind ved en gammel jerngryde, der står oven på en træstub.


Husløg.


Her er de plantet nede i en delt træstub.


Husløg.


I baghaven har jeg lagt en del sten og planter løgene i mellem dem.


Husløg.


Det var bare nogle af alle mine løg.

Når jeg går i haven er Akita, vores hund, kun ganske få meter fra mig. Her fik jeg et billede af hunden, hvor den har en sten i munden. Den har altid et eller andet i munden. Hvis ikke det er et køben, så kan det som her være en sten en gren eller måske et lille stykke træ. Det har den gjort lige fra den var hvalp. Vi har ikke kunnet vænne den af med det.


Akita.

Ved havebasinnet har vi en figur af en Fiskehejre. Det er en vi er blevet foræret. Vi har hørt, at hvis man har en Fiskehejre ved sin havedam, så kommer der ikke Fiskehejre flyvende
 for at tage evt. Guldfisk. Den tror vi nu ikke på, men man siger jo at troen kan flytte bjerge.


Havefigur. Fiskehejre.


Vi har kun ganske få Roser der har blomst. I dag vil jeg slutte af med at vise et par billeder af disse.


Hvid Rose.



Rød Rose.


8 kommentarer:

  1. Heisann!

    Nydelige bilder og flotte arrangementer!

    Har du tid søndag:

    Put on your walking shoes, bring with your camera or paper and pen and document what you see on October 9 and link to my blog!
    More information: http://viltogvakkert.blogspot.com/2011/10/bloggers-sunday-walk.html

    Join us ;:OD)
    Comment on my post on Sunday, and I collect the links and make a new post on Monday!

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud med alle dine husløg. Jeg kan også godt lide at få dem til at gro nye steder.

    SvarSlet
  3. Vilka fina taklökar du har. Tänk att du kan få dom att växa överallt. Hälsningar Christina

    SvarSlet
  4. Hej,
    Vad fint du har planterat i stubbarna. Det ser så naturligt och vackert ut!
    Hälsningar
    Kristina

    SvarSlet
  5. Tack för hälsningen! Vilken vacker trädgård du har och en mycket söt hund=) Här kommer jag att titta runt i helgen!

    Kram Jenny

    SvarSlet
  6. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    SvarSlet
  7. Så flott husløk du har. Her i Norge kaller vi den takløk, men det er samme plante :) Jeg har også endel av den i hagen, og det er en takknemmelig plante som tåler mye tørke. Flott fiskehejre også. Den så fantastisk ut ved dammen.

    SvarSlet
  8. Marit. Tak for din venlige kommentar.

    SvarSlet