mandag den 17. oktober 2011

1 gave.

I går sidst på dagen ringede vores svigersøn Frank og spurgte om vi ikke ville komme til en kop aftens kaffe og hjemmebagte boller. De havde så en lille ting til os. Det ville vi da gerne.
Vi havde et par hyggelige timer. Bollerne smagte bare godt.

Frank og Doris gav os et skilt, som vi kan tage med og stille op på Brørup marked.
 De har lavet skiltet til os i anledning af at vi i år vil forsøge på at holde et julemarked her hvor vi bor..
Der kommer flere kræmmere og stiller op. Det er så et spørgsmål om vi kan få nogen til at kigge forbi, men det kan tiden jo kun vise, men ellers får os kræmmere bare en hyggelig weekend sammen.
Her et par billeder af det fine skilt, som vi er rigtig glad for.

Reklame for julemarkedet.


På den anden side reklame for vores biks/forretning.


Reklame for vores biks/forretning.


I dag har jeg avet flere af vore Asters, så der blev stor huller hvor de har stået. Jeg har brugt det meste af dagen på og køre jord i hullerne, hele 11 trillebøre.
Jeg blev også færdig med hjørnebedet ind mod hønsegården og drivhuset.


Hjørnebedet vinterklar.


På den anden side af stien lige over for hjørnebedet står de Asters som nu er klippet ned og avet.


Asters klippet ned og avet.

Akita vores hund er kun ganske få meter fra hvor jeg er, når jeg er i haven.


Akita.


Der er ikke mange blomster tilbage i haven, men man kan da nyde de få der er tilbage.


Prydjordbær.




Asters.



Asters lidt tættere på.



Solbrud.



Perlekurv.


Jeg vil slutte af med at vise et billede af en enkelt Morgenfrue, der er selvsået.


Morgenfrue.







11 kommentarer:

  1. Hvor må det vøre dejligt, at du er kommet så langt med vinterklargøringen :-)

    Jeg er lidt nysgerrig om, hvor du dog får alt det jord fra - er det muld fra markerne eller er det kompost, som du selv har lavet?

    SvarSlet
  2. A lot of lovely blooms still going. For here the Mums,Sedum and Hydrangea.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  3. A Christmas market sounds like a lot of fun. That's a very nice sign that your son made for you!

    SvarSlet
  4. spændende med jeres jukemarked,pøj pøj med det, der kommer helt sikkert mange og besøger jer.
    Hyggeligt med en hund gående i hælene,når man går og arbejder.

    SvarSlet
  5. Fint skilt håber I får mange besøgende.
    Du skriver også om asters, det er nok der, jeg har fejlet, jeg har avet dem for sent. Det er først i år jeg rigtig kan komme til dem, fordi jorden ikke er knastør.

    SvarSlet
  6. Jeg ønsker skiltet vil skaffe deg mange kunder!

    SvarSlet
  7. håber der kommer mange til julemarked:) tak for din besked mht. løg af Galtonia... jeg havde læst at de ikke var hårdføre, men nu har jeg altså gravet mine op, så måske til næste år:) Anne Gine

    SvarSlet
  8. jamen dog.. det ser da spændende ud ;) kunne måske godt tænkes at jeg falder forbi til julemarked :)

    SvarSlet
  9. You still have many beautiful blossoms in your garden.

    SvarSlet
  10. Miłe to , co zrobił syn. W tak dużym ogrodzie jest co robić i z pewnością się napracowałaś, ale w miłym towarzystwie swojego pieska. Ślicznie wyglądają astry, jak dywan. Pozdrawiam ciepło

    SvarSlet
  11. Tak til alle for jeres søde kommentar.

    Susanne. Sidste år købte vi et hel læs god jord, så det varer noget før jeg har brugt det hele. Vi bor jo på landet, så vi har plads til at have det liggende nede bag ved haven.

    Høneballehaven. Du kan tro, at jeg er kommet på arbejde med hensyn til mine Asters. De har fået lov til at gro i mange år, så hvis jeg ikke aver dem nu eller til foråret, ja så overtager de det hele til sidst. Fremover vil jeg holde dem "i skak".

    Tim Skovrup. Skulle du få tid og lyst så er du da velkommen til at kigge forbi, når vi holder julemarked.

    Velkommen til ný medlem som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet