torsdag den 20. oktober 2011

Kalla & Galtonia(Sommerhyacint ) Taget op.

I dag har vi haft et dejligt efterårsvejr. Solen har skinnet det meste af dagen, ingen vind og KUN et par småbyger, så jeg har nydt det i haven det meste af dagen.
Jeg har fået alle vore Kallaer og Sommerhyacinter taget op. De er nu kommet ind i fyre rummet, så de kan blive tørret.
Erhardt plejer at tage dem op, men han er i gang med at pynte op uden for vores nye udstillings/salgslokale, så derfor har jeg taget over.




Erhardt ved at lægge fliser foran indgangen.


Her er Kallaerne kommet i en kasse.


Kalla.



Toppen fra Kallaerne fylder så meget.


Nu er bedet gjort vinterklar.


Bedet vinterklar.


I bedet er der en lille busk der endnu har nogle få blomster.




Sommerhyacinterne er også kommet i en kasse og sat til tørring i fyre rummet.


Sommerhyacinter.


Jeg har også gravet 1 stor Lilje op. Hvad den hedder ved jeg ikke, men den har fået nogle " kapsler eller hvad man skal kalde det". Er der nogen der har prøvet at så frø fra sådan nogle??????


" Kapsler????".


Jeg har fået bedet til højre for indgangen til havestuen gjort vinterklar.


Vinterklar.


På fliserne foråan døren til havestuen så jeg denne lille Snegl med hus. Vi har rigtig mange af slagsen. Hellere dem end Dræbersneglene.


Snegl.


Her har en enlig Due lige slået sig ned på drivhuset.


Due på drivhuset.



Bjørnen og frøen kigger ud over havedammen.


Jeg gik en runde i haven for at se om der ikke skulle være et eller andet, som jeg kunne tage billeder af nu hvor der ikke er så mange blomster tilbage.
Jeg kom til at kigge på røgen der væltede op fra skorsten, så hvorfor ikke tage et par billeder af det. Her er de.


Røg.



Røgen vælter op fra skorstenen.


Der er ikke mange blade tilbage på Aske træerne.


Aske træerne.


Hjortetaktræet er ved at få fine efterårsfarver.


Hjortetaktræet.


Liljekonval busken er rigtig smuk lige nu.


Liljekonval busk.


Asaliens blade har også fået en smuk farve.


Asalie.


Jeg vil i dag slutte af med at vise tre blomsterbilleder.


Asters.



Asters.



Sommerens sidste farvel.







12 kommentarer:

  1. No to znowu był pracowity dzień. Do zimy ogród już prawie przygotowany, a jeszcze Ci trochę kwiatów kwitnie. Ja tę już mam wykopane co trzeba.Pogoda jednaj u nas nie jest taka ładna jak u WAS. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Very pretty blooms and everything looks so wonderful for the winter.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  3. Hvor har du været flittig med efterårsklargøring. Selvom der ikke er mange blomster tilbage så har du heldigvis stadig efterårsløvet at nyde:)

    SvarSlet
  4. When I see such lovely colour I wish I'd planted asters!

    SvarSlet
  5. hej
    jeg troede ikke at du tog dine galtonia løg op??

    du kan godt så frø af liljerne, men jeg ville vente med at så til foråret:) bare min mening. God weekend Anne Gine

    SvarSlet
  6. Smukke billeder.

    Godt du skrev det med Kalla, jeg havde glemt at de skal ind :-)

    Jeg har ikke prøvet at så liljefrø, men det er da et forsæg værd.

    SvarSlet
  7. Tak for kigget - sikke flittige I er.
    Og Asters......altså I har allesammen de skønne høstasters og for hvert billede jeg ser - mangler jeg bare asters mer´og mer´ ;o)
    God weekend

    SvarSlet
  8. endnu en go' tur rundt i din have og tak for kikket...

    SvarSlet
  9. Smukke billeder, azalierne har fine farver lige nu.

    SvarSlet
  10. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Staudecafeen. Jeg vidste ikke at galtonia løg kan overvintre, derfor har jeg taget dem op. Tak for oplysningen. Næste år bliver de stående.
    Jeg fosøger at så frøene til foråret.

    SvarSlet
  11. tak for svar. jeg kan ikke finde ud af om de kan overvintre ude, derfor graver jeg altid mine op:) god weekend Anne Gine

    SvarSlet
  12. Staudecafeen.
    Jeg har nok misforstået dig. Jeg troede, at du lod din overvintre ude..
    Jeg har lige kigget på nettet. De SKAL tages op. Så jeg må nok hellere tage dem op igen næste år.
    Kan du ha` en god dag.

    SvarSlet