lørdag den 22. oktober 2011

I god tid.

Vi har nu fået et skilt sat op nede ved landevejen for at reklamere for hvornår vi holder julemarked.
Jeg synes måske nok det lige er i god tid, men jeg så i fjernsynet her til aften, at den første julestue netop er åbnet i dag så det er jo nok OK.
 Jo flere der ser skiltet jo større change er der for, at nogen får lyst til at kigge ind enten d. 26. eller 27. nov.


Skiltet når man kommer fra Grindsted siden.



Når man kommer fra Holsted siden.


Der er privat vej op til os fra landevejen.


Privat vej.


Lige før indkørslen til gårdspladsen.


Tæt på indkørslen til gårdspladsen.


Vi har også i dag haft fin efterårsvejr, så det har stået på havearbejde.
 Blomsterløgene som jeg købte i går er kommet i jorden. De er sat i det nyetablerede bed nede ved Snehvide og de syv små dværge.


Løgene er sat i det stykke der er kultiveret.



Snehvide og de syv små dværge.


Jeg nu gravet mine få Gladiolus op. Næste år skal jeg have købt lidt flere.


Gladiolus.


Her nyder Duerne det smukke vejr på hønsehusets tag.


Duer på taget.


Det er ikke kun duerne der nyder solen, det gør en af vore katte også. Den sidder på taget af karporten og slikker solskin.


Katten på taget.



Nærbillede af katten.


Jeg har fået gjort vinterklar hele vejen rundt ved udestuen. Der er klippet ned. Morgenfruerne er rykket op. En Asters er blevet avet og 3 trillebøre jord er kørt på for enden af udestuen. Foran til venstre for døren er der kørt et læs jord på, så nu ser det da nogenlunde ud igen.


Til venstre for døren.



For enden af udestuen.


Her følger lidt flere billeder fra haven.


2 Padehatte af beton.






Vinterklar.




Den lille havfrue.






Vi har desværre lige mistet Spidshjorten " Erik" . Det gik ikke med 2 hjorte i indhegningen. De 2 hjorte sloges og den lille måtte bukke under.
Vi HAR forsøgt at sælge den gamle Hjort, men det lykkedes ikke.





Den blå og den hvide Ensian har endnu smukke blomster.

Blå Ensian.




Hvid Ensian.


Jeg vil i dag slutte af med et par billeder af solnedgangen.


Solnedgang.



Solnedgang











12 kommentarer:

  1. beautiful gardens! i hope the cat will be okay!

    thank you for visiting my blog today and leaving a comment!

    SvarSlet
  2. Tænk, at der snart er jul. Jeg bor for langt væk, men kunne godt tænke mig at se lidt billeder her på bloggen af julestuen, hvis det kunne lade sig gøre. Det er så hyggeligt med julestue!
    Flotte solnedgangsbilleder.

    SvarSlet
  3. ja lige pludselig er det jul... tiden går så hurtigt. Håber der kommer mange til jeres julestue. God sandag Anne Gine

    SvarSlet
  4. Tja, der er jo kun sølle 2 måneder til, så er det juleaften - så forberedelserne kan vel godt så småt begynde.
    Dejligt billede at missen på taget, de forstå at finde gode pladser de katte - man fristet til at skrive kat på varmt bliktag ;o)

    SvarSlet
  5. Det lyder da hyggeligt med julestue. Det gælder om at være ude i god tid, så alle ikke er helt mætte af julerier. Vi bor desværre i den anden anden af landet, men vi ser gerne på fra bloggen.

    Vi har også gjort vinterklar i haven i dag. Vores morgenfruer er som dine rykket op, selv om enkelte af dem stadig var i blomst. Det er et fint efterår, som vi er igang med.

    SvarSlet
  6. Everything looks lovely. Your cat is adorable. Can't believe she climbs way up there just to enjoy the sun.
    Cher Sunray Gardens

    SvarSlet
  7. Det lyder rigtigt hyggeligt med julestue :-) Jeg bor jo desværre også for langt væk. Men jeg glæder mig til at se billeder derfra hér på din blog. H
    Hvor er katten smart sådan at finde en god lækrog oppe på taget.
    Det var trist med jeres hjort. Naturens gang er nogle gange hård at forstå for os mennesker.

    SvarSlet
  8. Tak for en hyggelig og god havetur :)

    Nej du kan vist roligt få sat de juleskilte op. Jeg tror snart, at det er 1 måned siden, at jeg så den første blogger tage emnet jul op. Sådan var det også sidste år, og når vi så nåede til december var jeg faktisk mæt :)

    SvarSlet
  9. Det ser ikke bare nogenlunde ud, nej det ser flot ud.
    Solnedgangen er også flot og dine fine ensian. De vil ikke bo her hos mig, jeg ved ikke hvorfor.

    SvarSlet
  10. Tak til alle for jeres venlige kommentar.

    Birgitte. Jeg kan desværre ikke indsætte billeder nu, for kræmmerne kommer først dagen før eller tidlig om morgenen for at stille op den dag, hvor vi holder julemarkedet. Til den tid regner jeg da med at indsætte billeder. Så du må ha` tålmodighed.

    Rikke. Jeg skal nok indsætte billeder når vi kommer frem til d. 26 - 27. nov.

    Høneballehaven.Her har vi sandjord så måske derfor. Du har nok god jord....

    Hanne i haven. Du kan først se billeder d. 26 - 27 nov. Kræmmerne skal først stille op.
    Vi holder julemarkedet for at reklamere for vores butik...Vi bor jo på landet og et stykke fra landevejen.
    Vi håber på den måde at vise hvad vi har at byde på... At annoncere koster dyrt og det giver ingen respons... Vi håber at et julemarked vil være den bedste og billigste måde, som vi kan gøre det på, men det vil tiden vise.

    Velkommen til ny medlem som fast læser. Det glæder mig.

    SvarSlet
  11. Hejsa
    Sælger du snehvide og de 7 små dværge

    SvarSlet
  12. Jeg kan kontaktes på Pia_thestesen@hotmail.com

    SvarSlet