torsdag den 8. november 2012

Så fik vi regn igen.

Hold op hvor har det regnet i løbet af natten. Hvor meget vand vi har fået ved jeg ikke, for jeg tog regnmåleren ind, da der blevet loves frostgrader. Den skulle jo nødig gå i stykker.
Vi har også fået flere byger i dagens løb, så det har ikke lige været havevejr. En kort runde i haven blev det da til.


Her kan man hvis godt se, hvor meget regn der er kommet i løbet af natten.






















Duer på taget af laden.

Det småregnede da jeg gik min runde, men lige pludselig gav det bare vand, så var det med at komme ind, men først lige et par billeder fra søen, hvor man kan se regndråberne i vandet.






Kl. 10,20 skulle jeg være ved Grindsted sygehus til gratis folkeundersøgelse til tidlig påvisning af brystkræft. Det er sidste gang jeg får dette tilbud p. g. a. alder.. 
Jeg ville da lige vide om det er fordi man ikke er så meget vær, når man når den alder.....griner.
Det var det bestemt ikke, men så var resikoen ikke så stor for at få det.

Bagefter skulle vi klippes så vi kom lige forbi vores svigerdatter. De havde fået en lille hundehvalp. Hvor er den dog sød, men det er alle hundehvalpe jo.
Deres gamle hund kunne ikke mere, så de var nødt til at få den aflivet.
Jeg er hel sikker på, at det KUN er de der kender familien, der kan gætte hvad hvalpen hedder.
Det er hvis et af de små børn der har navngivet hunden.

Mis.

Da vi kom hjem var det frokosttid. Derefter kom der flere byger så jeg lavede lidt indendørssysler.

Håber vi får tørvejr til Brørup marked i morgen. De sidste 2 fredage har det regnet, så vi har da lidt til gode...

Sidst på eftermiddagen var der tørvejr så jeg gik en tur med kameraet inden det blev mørk. Selvfølgelig var Akita med.

Her er Akita på jagt efter muldvarpe i marken.
Den KAN fange dem.


Også her.


Der er efterhånden ikke så mange blade tilbage på træerne i skoven.


Damefigurerne og de hel små figurer er kommet ind nu.





Et kig op mod himlen før jeg gik ind.
Ingen solnedgang i dag.

Ønsker alle der ude en god aften.










6 kommentarer:

  1. Takk For titten og god aften!

    SvarSlet
  2. Ja jeg skal da lige love for, at I har fået regn i nat, hold da op så vådt det er.
    Hvor er det en sød hundehvalp, men mis var måske et underligt navn til en hund :)

    SvarSlet
  3. Hej. Ja, sikke meget regn, det har også regnet her i nat, men slet ikke i samme mængde. I eftermiddag var det rimeligt fint vejr. Også god aften til dig.

    SvarSlet
  4. Så fik I lige en ordentlig sjat vand igen; det var mere beskedent det, der faldt her. Faktisk var det en fin havedag. På dine havebilleder lagde jeg især mærke til, at de stedsegrønne planter begynder at træde mere og mere i forgrunden.

    SvarSlet
  5. Hei,
    Jammen har det regna mykje hos deg.....uff og uff kjedelige greier.
    Så bra at det er kontrollar så sjukdom kan verte oppdaga tidlig...det er supert !!
    Flotte fugurar du har i hagen din.
    Ønsker deg ei riktig god helg.

    SvarSlet
  6. Takker for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet