søndag den 4. november 2012

Kender i til det..???

Skøn solskins efterårsmorgen at vågne op til. Hvad kan man forlange bedre....
Jeg gik en tur i haven for at nyde den fine morgenstund og se på de smukke efterårsfarver træerne og buskene har, når solens stråler rammer dem.













Dejlig blå himmel.
Månen er endnu at se.


Se skoven. Den går hel op tilvores have.


Også her.





Her kan i se vores egen "vejrstation" ved den lille egrn, der er af beton.
Den tåler frost, så den kan være ude hele året.


_______________________________________-

I formiddags var vi en tur på markedet i Holsted. Vi skulle hente en ugeavis, som vi ikke får mere. I avisen var der en annonce, som vi skulle bruge.
Vi fandt avisen og gik selvfølgelig rundt for at kigge. Vi var hjemme igen kort tid før middag.
Det var ellers min plan, at jeg ville ha´ været i haven men al min energi var pist væk. Det sker heldigvis meget sjældent. Kender i det..???
Håber energien vender tilbage i morgen igen.
Jeg har ikke lavet " en dyt". Jeg har brugt eftermiddagen på at kigge rundt på mange fine blogge, så dagen er bare hurtigt. Jeg var dog lige en runde i haven efter kaffetid.
Derfra nedenstående billeder for selvfølgelig havde jeg da kameraet med. 

Hjortetrøst op mod den blå himmel.


Elefantgræsset.


Et andet græs hvis flotte duske svajer smukt i vinden.



" Ræven"  ved siden af nogen af mine mange husløg.


Her en palme som Erhardt har beskyttet lidt mod frosten.
Den skal beskyttes endnu bedre, når frosten rigtig sætter ind.


Det er en paptønde der er sat over palmen.



Her går kronhjortene og græsser.


Her er de på vej op mod huset.


Nu er dyrene ved indgangen.


Et par duer på drivhusets tag.


Også her.


Kan i se forskellen fra i morges og så indtil nu...


Ringeklokken.
Den trænger godt nok til en gang maling.


Før jeg fik set mig om var det tid til at lave aftensmad.
Før jeg gik i gang med maden ville jeg ha` et billede af solnedgangen. Der var slet ingen solnedgang.
I stedet for tog jeg nedenstående billeder.



Erhardt har pyntet krukkerne op med fyrgrene,
Så ser det da lidt indbydende ud ved indgangen til forretningen.


I dag slutter jeg af med et nærbillede af en af de krukker, som Erhardt har pyntet.
Nu er DET så på plads til vi skal ha` julemarked.
I år får vi desværre ingen julenisse på besøg. Han skal et andet sted hen, men vi får i stedet for levende julemusik,
så det skal nok blive hyggeligt.

Krukke pyntet med fyrgrene.


Håber på tørvejr i morgen igen og at energien så er vendt tilbage.

Ha´ en dejlig aften derude.










17 kommentarer:

  1. Hej Åse.
    Det lyder vel nok dejligt, men sådan en afslappende dag. Jeg håber du har nydt den. Ja, jeg kender desværre ALT for godt, at mangle energi, men det er jo fordi jeg er syg. Heldigvis går det stille og roligt den rigtige vej, så jeg har ikke længere så mange dage på sofaen, som jeg har haft.
    Det er jo menneskeligt, at blive træt ind imellem. Du er jo ellers så helt utroligt myreflittig. Jeg håber du har nyt at lave ingenting, og lade batterierne op igen. Man skal huske også bare at nyde.
    Smuk efterårshave du har. Det må være dejlig med en skov som nabo. Det kunne jeg godt ha' brugt. Tidligere ejer her på matriklen fældede alt læ imod nord vest!

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Malene.
      Tak for din hilsen.
      Håber du må have det godt. Rigtig god bedring.
      Vi har selv fået skoven plantet.. ( har haft et selvskab til at gøre det).
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  2. Sikke et dejligt vejr I havde. Hos os var det sent vi så noget til solen. Det er længe siden, at jeg har været i haven. Men kommer der sol i ugen, er det tid til at fjerne blade, så det hele ser lidt pænt ud igen..... Men et par lygter på terassen flytter focus!

    SvarSlet
  3. Ja det var en dejlig dag i går, skønne billeder du har taget. Det er godt med en slapper dag en gang i mellem, det skal der også være tid til.
    Endnu er det bestemt ikke havevejr her, det regner til en forandring, gad vide om det ikke også gør det hos dig.

    SvarSlet
  4. Så fine bilder du har tatt i går! Da var du heldig som fikk se litt sol, den har ikke vist seg her på lenge. Spennende med din palme som overvintrer ute. Ha en fin mandag!

    SvarSlet
  5. Der skal også være plads til indimellem ikke at lave noget som helst,men bare lade dagen flyde, så jeg håber du kunne nyde det. Ja, der er mange planter som skal have lidt ekstra beskyttelse for at komme igennem vinteren. Smukke billeder :)

    SvarSlet
  6. Man kan næsten se, hvor meget du nyder solen og tørvejret.

    SvarSlet
  7. Smukke solskinsbilleder.
    Billederne af græsserne er også flotte.
    Og sikke fint, der er blevet med fyrregrenene ved indgangen til butikken.
    Smart med paprøret omkring palmen.
    Jo, jeg kender godt det dér med at være tappet for energi. Det har nok noget med årstiden at gøre. Heldigvis plejer energien at vende tilbage igen :o)

    SvarSlet
  8. Jamen det er jo præcis det have også er! At man tager sig en slapper og får set noget andet end sin egen have.
    Fine billeder af jeres kronhjorte, de skal jo også nydes, og det kan jeg se du gør!
    Vi valgte at gå en tur langs Bagsværd Sø for motionens og hyggens skyld, det var nu heller ikke så dårligt. I dag regner det, så bliver der lige blogget lidt!

    SvarSlet
  9. Så fint du skrev elefantgress lenger ned å slapp jeg spørre. Så stort og kraftig det er, det er det som vokser ved dammen i begynnelsen, ikke sant?
    Kul å se hagen i de forskjellige lys, liker nok morgen best med sine gyllene farger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Mia.
      Tak for din hilsen. Jo elefantgræsset har stået ved søen i efterhånden mange år. Jeg plantede det som et ganske lille stykke.
      Vi har elefantgræs flere steder i haven. Jeg holder meget at det og af alle slags græs.
      Ha´ en god aften.
      Hilsen Aase Marie,

      Slet
  10. Hos oss har alla löven fallit av och vintern närmar sig...

    SvarSlet
  11. Godaften Åse.Smukke billeder fra din have.Der er da stadigt
    noget at fryde sig over,og dejlige dyr.
    Godaften til dig Jette

    SvarSlet
  12. Så mange vakre bilder, og for et idyllsik sted dere har! Jeg likte veldig godt bildet av trebroen med vakker bakgrunn!
    Ja, mangel på energi kjenner jeg godt til, men av og til skal en bare slappe av og kose seg inne. Blogglesning er hyggelig syssel. Og tenk, det er bare syv uker til jul!

    SvarSlet
  13. Hvis ikke du havde skrevet under billedet med hjortetrøst, havde jeg troet det var store træer... ha ha der blev jeg snydt :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  14. Wow for nogle smukke morgenbilleder ;O), dejligt for dig med en slapper, nogle gange er godt bare at nyde, uden at skulle yde ;O)

    SvarSlet
  15. Tusind tak for jeres søde kommentarer.
    Det glæder mig, at i vil bruge tid på at sende en hilsen.
    Ha´ en god aften.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet