torsdag den 15. november 2012

Endnu et bed blev vinterklar.

Vi vågnede op til endnu en gråvejrsdag, mild men det bedste af alt en tørvejrsdag.

Morgen billeder.












Da jeg gik rundt i haven opdagede jeg en stor fugl i et af træerne nede bag ved haven. Jeg kunne ikke komme så tæt på, at jeg kunne se hvad det var for en fugl. Den fløj straks væk, da jeg nærmede mig.

Stor fugl.


Kronhjortene var ude i dag, da jeg kom forbi.




Jeg synes alting bliver hurtigere grøn end det har gjort tidligere. Her er snehvide og de syv små dværge også ved at blive grøn. Rigtig træls. De må have en gang algefjerne til foråret.

Snehvide og de syv små dværge.


Her er det både frøen og stenene der er grønne.


Spejling.


Mange af guldfiskene kom op til overfladen i dag,
 måske p. g. a. det milde vejr.

Jeg har været i haven i dag igen, og jeg fik endnu et bed gjort vinterklar. Det var bedet rundt ved siloen. Jeg fik ordnet noget af bedet på den anden side i går og i dag fik jeg så det sidste på plads.

Før.


Klar til at gå i gang.


Efter.


Staudebedet foran stuehuset i baghaven,
 set fra indgangen til haven.


Ses her fra den anden side.
Før jeg gik i gang.


Efter at jeg har ordnet det første lille stykke af staudebedet.

Jeg nåede at klippe ganske lidt ned før det blev kaffetid og  så stoppede jeg for i dag.

Lidt afklip.

Erhardt skrabede vejen i håb om, at det vil hjælpe lidt på hullerne i vejen.

Erhardt i gang med at skrabe vejen.


 Slutter af med et par billeder fra biksen.






Så gik der endnu en dag.
Spændt på hvad morgendagen bringer.

Ha` en god aften.





6 kommentarer:

  1. Godt gået, du er altid så flittig ;O). Her er alt også grønt, det kan jo næsten ikke være anderledes, med al det regn vi har fået i år.

    SvarSlet
  2. To tørvejrsdage i træk - er det ikke efterårsrekord på jeres egn?

    SvarSlet
  3. Ingen regn og du nåede lidt længere med vinterklargøring af bedene, det er jo dejligt. Idag er der vel marked som sædvanlig.

    SvarSlet
  4. Takk for titten! Og riktig god helg!

    SvarSlet
  5. Takker for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet
  6. Ja, det er stadig nok at lave i haven - jeg er også i fuld gang med at luge bedene.

    Kh. Marlene (Staudefeen)

    SvarSlet