tirsdag den 20. november 2012

Fokus på de stedsegrønne.

Solen har slet ikke været igennem i dag. Hele dagen har her været gråvejr.
På min runde i haven i dag har jeg haft fokus på de stedsegrønne planter. Dem har vi over alt i haven. Hvis ikke vi havde dem, så var det kun visne planter at kigge på.

Billederne taler for sig selv.






















Akita er med som altid.


Et kig ind i hønsegården.


Træstubben med mine husløg.
Den er nu næsten grøn af mos.

________________________________________-

I dag blev jeg færdig med at gøre de små 2oo m2 ren i forretningen.

 Nogle få billeder der fra.







Her et billede af et par muldvarpe.
Dem har jeg vist ikke vist tidligere.
De er lidt sjove.


Nu gælder det så den gamle biks. Der skal de fleste kræmmer stå. Det er kun Vivi, Doris  og hendes veninde Mette der skal have en stand i forretningen. Doris og Mette har nemlig lovet at hjælpe med at lave kaffe, te og saftevand til børnene. De hjalp også til sidste år.

Jeg nåede at få 1/3 af biksen gjort ren i dag, og jeg skulle gerne blive færdig med resten der i morgen.
Lige inden for døren fra forretningen og ind i biksen møder man disse nisser.



Jeg slutter i dag af med et billede af en sovende nisse.



Håber i alle har haft en god dag.





5 kommentarer:

  1. Så flotte bilder fra hagen din, men nå føler jeg meg som nissen på det siste bildet, god natt og ha en fin ny dag.
    Ha en fin uke landbohaven, Maritklem.

    SvarSlet
  2. Han er sød den sovende nisse. Det er rigtig godt at have stedsegrønt i haven, og om vinteren lægger man rigtig mærke til det.

    SvarSlet
  3. Jeg elsker de høje stedsegrønne, kan altså ikke se om det er cypresser eller thuja du har, men det giver lidt mindelser om varme fra Sydfrankrig og Italien, noget vi godt kan trænge til på disse breddegrader.

    SvarSlet
  4. De meget høje stedsegrønne planter er Thuja ´smagrad´

    SvarSlet
  5. Söta nissar:)

    Ha en finfin vecka,
    Rebecca

    SvarSlet