tirsdag den 6. november 2012

ÅH jeg er så glad i dag...

UPS.
I går fik jeg ikke billedet med at nisserne, som Erhardt hængte op i medens jeg var i haven. Det lovede jeg jo til slut i går.
 Det vil jeg nu råde bod på. Her kommer billedet.

Nisserne er så hængt op.
Nu er de klar til vores julemarked.

_______________________________________-

ÅH  HVOR ER JEG GLAD I DAG.

Jeg som aldrig plejer at vinde noget som helst, selv om jeg har deltaget i mange konkurrencer, så har jeg dog været heldig at vinde Lisbeths konkurrence


Gevinsten var en blodgræs, som jeg gerne ville ha`.
I dag kom posten med brevpakken.



Da jeg åbnede pakken indeholdt den ikke kun 1 blodgræs men også noget af en overraskelse...
Lisbeth har været så venlig at sende tre andre planter med.
 I kan vel nok forstå, at jeg blev glad.
Planterne er allerede kommet i jorden. Jeg glæder mig til at se dem til sommer.

Tusind, tusind tak Lisbeth.

Her kommer så billeder af de 4 planter.

Blodgræs.. gevinsten.

Overraskelsen ... 
3 andre planter.


Portulak..
.Bunddække.


Engforglemmigej.


Sort slangegræs.

Der fulgte også et smukt postkort med
hvorpå Lisbeth har skrevet en hilsen.

Det fine kort fra blomsten og krukken.

___________________
Morgen billeder.

Sidste nat har det været under frysepunktet. Hvor meget det har frosset ved jeg ikke, men græsset var hvidt til morgen.





Græsset er hvidt.








Vi har endnu ikke fået svinebænken ind.


I baggrunden er nogen af de asters, som jeg skal ha` fjernet.


I dag var der besøg i fuglenes foderhus.
Katten kommer nu til at vente forgæves på en fuglesteg, for fuglene holder sig væk så længe hun er i nærheden.


 
Jeg kom kun i haven i en halv times tid. Fik klippet lidt ned og luget et stykke, så kom der en regnbyge og jeg gik ind. Der er kommet nogle få regnbyger i løbet af dagen.





 Jeg var kun lige nået ind, så kom Doris på besøg. Hun blev og fik frokost sammen med os. Rigtig hyggeligt.
Hun kom hjem med en sort dug, som jeg må låne og hendes juletræ i plastik. Den må vi også låne til julemarkedet.
Der er rigtig meget der skal være på plads til dagen.
Nu er et par borde og stole sat op, hvor de besøgende kan sidde. Vi håber på, at rigtig mange vil kigge forbi.
Sidste år gik der 200 personer igennem butikken.






Kl. 15 var vi forbi hos Vivi og Hans Jørgen for at ønske Vivi tillykke med fødselsdagen.
Vi fik kakao/flødeskum og kaffe og dertil rigtig gode hjemmebagte boller med ost og hjemmelavet bronbær marmelade.og en dejlig kage.
Jeg fik lov til at tage et billede, men Vivi ville nu ikke selv være med på billedet.

Hans Jørgen er ved at vise Erhardt et eller andet.

Kaffebordet.

Ha´ en god aften.





14 kommentarer:

  1. Godmorgen. Tillykke med den fine gevinst. Kan godt forstå du er glad. Findes der noget skønnere og få sådan en pakke.

    Ha´ en god dag.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  2. God morgen og velbekomme Aase. Du har faktisk ikke vundet gevinsten, du har ærligt fortjent den, du var jo den eneste, som gættede rigtigt. Det var flot klaret, jeg kunne ikke selv have gættet det, hvis jeg ikke vidste det.
    Jeg syntes, du skulle have lidt ekstra med, for jeg ved jo, at du gerne vil have mange forskellige planter. De er nemme at få til at gro, samtlige jeg har sendt til dig. Der er også en citrontimian der hænger sammen med slangegræsset.
    Tillykke med Vivi, ja og så krydser jeg fingre for, at der kommer rigtig mange besøgende til jeres julemarked.
    Du må have en god dag, her er det gråt og blæsende.

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Lisbeth.
      Tak for din hilsen og endnu engang tak for planterne. Jeg har plantet slangegræsset og citrontimian ned sammen. Skal jeg skille planterne ad nu, eller skal jeg vente til foråret?
      Her har vi også gråvejr. Jeg har været en tur rundt i haven. Dengang blæste det ikke så meget, men jeg synes det ser ud til at blæsten tiltager, men bare det holder tørvejr.
      Ha´ en god dag.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
    2. God formiddag Aase
      Selv tak, lad du bare dem stå sammen. Så kan du se om citrontimian breder sig meget, så du kan dele den, eller flytte den væk fra slangegræsset. De er vant til hinanden, så slangegræsset skal nok klare det.
      Ja det blæser en del i dag, men solen titter lidt igennem ind i mellem her.

      Slet
    3. Hej Lisbeth.
      Tak. Jeg lader så bare planterne stå.
      Jeg er i haven. Mild vejr selv om det er gråvejr. Dejlig havevejr.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  3. tillykke med gevinsten, bare at jeg var så heldig suuuuuuuukkkkkkk........ ;)

    SvarSlet
  4. Ja hvor du har været heldig og Lisbeth har snart aflæggere i det ganske danske land! Jeg hører sætningen: Den er fra Høneballe Lisbeth nogle gange, når jeg taler med havebloggere!
    Den lille portulak har jeg også og er så glad for den! En sød lille blomst og så laver den et fint bunddække. Tillykke med gevinsten. Tilllykke med Vivi!

    SvarSlet
  5. P.S. Min portulak er selvfølgelig også fra Lisbeth og jeg har også fået blodgræsset derfra!

    SvarSlet
  6. Hej Åse.Tillykke med gevinsten fra Lisbeth.ja! vi er mange der har aflæggere fra Høneballehaven.
    Jeg håber også at der kommer rigtig mange til jeres julestue.
    God dag til dig Jette

    SvarSlet
  7. Jeg forstår godt at du er glad. Dejligt at vinde noget. Endnu mere at få tillægsgevinster man ikke havde regnet med.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
  8. Gratulerer med den fine premien, som du hadde ønsket deg.
    Lykke til på julemesse.
    Ha også en koselig kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlet
  9. Dejlige flotte fotos fra en rimmorgen, kan godt forstå hvis du nyder din have på alle tidspunkter.......

    SvarSlet
  10. Jo jeg kan godt forstå du er glad når du får sådan en fin pakke - og så med overraskelser :o)
    Du kan tro jeg også blev glad igår, jeg fik nemlig også en pakke fra Lisbeth... også med overraskelser - hun er en skøn kvinde :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  11. Takker mange gange for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet