tirsdag den 16. juni 2015

Morgenstemning i haven.







Rigtig sommer kan man hvis ikke sige, at vi har haft i dag. Solen har dog skinnet, og det har holdt tørvejr, men det har været kølig. Jeg har kørt med havetraktoren det meste af dagen, og det var nødvendig at have en jakke på.
 Meget af græsset er nu blevet slået, men græs slåning tilbage til endnu en hel dag.

Et par blomster billeder  skal i da også ha´.

Raket blomst der er godt på vej.


Gul Azalea.

I er måske ved at være træt af at se billeder af akeleje. Her kommer alligevel et billede. 
 Jeg selv bliver aldrig træt af dem.

Akeleje.

______________________________________________________________


Trods det skiftende vejr holder jeg dog af den danske sommer.

Slutter i dag af  med sangen

Du danske sommer jeg elsker dig....


Dagens sang.


 Tekst: Thøger Larsen 1923

Du danske sommer, jeg elsker dig,
skønt du så ofte har sveget mig.
Snart kolde farver i sky og vand,
snart nøgne piger ved hver en strand.
Mer, mer, mer
jeg dog dig elsker, hver gang du ler.

Du er i sindet jo lunefuld,
dog hjertet inderst er pure guld,
et eventyr er dit glade navn,
og blomster lyser ud af din favn.
Kom, kom, kom
i drømme gror under månens horn.

Ønsker alle en god aften.

1 kommentar: