søndag den 14. juni 2015

Hvem kan hjælpe...

I dag til morgen blæste det en del. Der var mange mørke skyer på himlen. Det så ud efter regn, men det holdt tørvejr og solen kom da igennem. 

Et par tidlige morgenbilleder.









På min korte tur i haven, før der var afgang til Tørring Antik og Kræmmermarked, kom jeg forbi en blå iris.




I staudebedet ud mod indhegningen, hvor vi i gennem tiden har haft kronhjorte, lamaer og høns - nu er det tom - står dette træ med de fine hvide kuglerunde blomster.
Nogen der kan fortælle hvad træet hedder???

Gammeldags Snebolle busk.
Viburnum opulus Roseum.

Med hjælp.





Dagens blomsterbillede.




I aften slutter jeg af med billeder taget kl. 21.











Det var alt for i dag....

Håber vi ses i morgen igen.




7 kommentarer:

  1. Kære Aase meget flot farve din iris har! Busken med de smukke kuglerunde blomster ligner en Virbirnum Roseum, den er virkelig yndig.
    Dejlige billeder og aftenbilleder ! Ønsker dig en fantastisk uge. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.
      Takker for din hilsen, og tak for hjælpen.
      Ha´` en god dag.
      Hilsen Aase.

      Slet
  2. Hej. Flotte billede. Måske er dit træ en duftsnebold (Virbinum). Den kunne godt ligne den, jeg lige har købt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte.
      Takker for din hilsen og dit forsøg på at besvare mit spørgsmål. Jeg har lige været forbi træet, og blomsten dufter slet ikke, så det er nok som de 2 andre skriver en Viburnum opulus Roseum
      Ha´ en god dag.
      Hilsen Aase.

      Slet
  3. Din busk er den gammeldags Snebolle busk (Viburnum opulus Roseum), som kan blive ret stor og slet ikke dufter. God i buketter.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Marie.
      Takker for din hilsen og tusind tak for hjælpen.
      Ha´ en god dag.
      Hilsen Aase.

      Slet