torsdag den 4. juni 2015

Kan det passe... ???

Jeg gik ud tidlig morgen for at tage et par billeder, og i det fjerne lyder det som om det er gøgen der kukker. KAN DET PASSE ???

Jo til middag var jeg ikke i tvivl. Gøgen kukker på livet løs.

Når gøgen kukker minder det mig om 2 sange vi sang i skolen som kanon.

1. Gøgen kukker
droslen slå
nattergalen synger
om den lyse vår.


2. Jeg gik mig ud om kvælden
hvor skoven stod så smuk
mens gøgen sad i ellen
og kukkede kuk-kuk
:/: kukuk kukuk kukuk kukuk kukuk :/:

Jeg spurgte den, hvor mange
hvor mange år endnu?
Den svarede med lange
sørgmodige kuk-kuk
:/: kukuk kukuk kukuk kukuk kukuk :/:

Tidlig morgen.

En dejlig morgen. Solskin blå himmel og KUN ganske få skyer. Der kom dog flere skyer på himlen op af formiddagen. Det blæser dog en lille smule, men ser ud til at blive en dag, som man kan nyde i haven, så jeg må hellere gå ud for at få frisk luft og måske få lavet lidt udenfor.  Lysten og energien er nu ikke så stor hvor jeg ved, at jeg på et tidspunkt skal flytte her fra.
Jeg glæder mig til at skulle begynde på en frisk det nye sted.
Bare et spørgsmål om hvornår det bliver....
Krydser fingre for at det bliver i nær fremtid.
















Hjortetaktræ op mod den blå himmel.


Jeg mindes ikke at stenbræk har været så høje før. Rådyret er næsten hel gemt væk.



Jeg har nydt det fine vejr. Fået luget i skærverne foran forretningen og fjernet noget af ukrudtet ud mod vejen.

Før.






Nu er due ungerne så store, at de har forladt reden og sidder gemt oppe under taget.



En lille tur ned af vejen mod landevejen og jeg mærker en liflig duft. Det er hvidtjørnen der står i fuld flor.




På den anden side skå over for hvidtjørnen har blæsten været hård ved et lille træ. Det er blæst omkuld.




Et kig ind i skoven. Den vil jeg komme til at savne. 










Det er ikke kun i haven der sker noget. Overalt vælter ukrudtsplanterne op og står med sine fine blomster.

Vild kørvel.


Mælkebøtte i blomst.


Mælkebøtte der har takket af for i år.


De mange fine tusindfryd
står overalt. De er da smukke.....



Slutter af med et par billeder taget i går aftes ved solnedgang.







Det var så den dag.

Så må jeg se hvad dagen i morgen bringer.

Håber vi ses.


2 kommentarer:

  1. Jo, det er ganske vist, at gøgen kukker derude. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Ja jeg synes det lyder hyggelig.
      Tusind tak for planterne.
      Hilsen Aase.

      Slet