lørdag den 8. september 2012

Stor edderkop....

Håber ikke i skrigende lukker ned nu.

I går aftes, da vi sad og fik en kop kaffe før sengetid, opdagede Erhardt en stor edderkop på loftet. Jeg kunne ikke nå den, så jeg fik ham til og tage et stykke køkkenrulle og lukke edderkoppen uden for. Jeg kan bare ikke slå en edderkop ihjel. De gør jo ingen skade.


Meget stor edderkop.

Her har vi haft en rigtig flot solskinsdag

Morgen billeder.

















Spejling i den tidlige morgenstund.





Bananpalmens skygge på muren.


. Først på formiddagen var vi på besøg hos Kaj og Randi. Resten af dagen har jeg været i haven. Jeg har fået luget lidt hist op pist. Her kommer nogle billeder af det, som jeg fik luget i dag.

Hostabedet ved gavlenden.


Ses her fra den anden side.

Hostaernes visne blomster klipper jeg af. Jeg synes ikke det ser godt ud, når de lange stilke står der.


Se hvor høj hjortetrøsten er blevet.


Det halve af staudebedet ud mod søen i baghaven.


De få montbretia, der ikke tog skade af frosten,
 har nu fået blomster.




De to små hjørnebede ved siddepladsen ind mod indhegningen til kronhjortene var allerede ved at blive grønne af ukrudt, så de blev også luget.







Kronhjorten går og græsser.


Her er de andre nået ned til den.


Er han ikke flot...


Og hvad med ham her. Han er da ikke mindre flot...

Aften billeder
Kl. 19,55












Håber alle har en god lørdag aften.



14 kommentarer:

  1. Skønne aftenbilleder. Sådan så det ikke ud hos os, da var det mere lyserødt. Din hjortetrøst er godt nok stor og flot.
    Nr. 3 billede er rigtig fint, det kan jeg godt lide.
    Edderkopperne har godt nok travlt i øjeblikket ude såvel som inde. Jeg slår dem helst heller ikke ihjel. Som barn var jeg rædselslagen, når jeg så en edderkop.

    SvarSlet
  2. Nej, da, så længe edderkoppen ikke kommer hen imod mig, så må den gerne være der :)
    Det er et rigtig fint billede med spejlingen i vandet.

    SvarSlet
  3. Det var ju väl att du fortsatte med vackrare bilder än den första! Nu känner jag mig lugnare. Vad vackert du har i din trädgård! Och hjortarna, så fina de är.
    Kram!

    SvarSlet
  4. Flotte bilder fra din hage! Takk for titten :-)

    SvarSlet
  5. Her hos os gør vi lige som jer - fanger edderkopperne levende og sætter dem udenfor. Det er smukke billeder, du har taget. Jeg holder meget af dine billeder af solnedgangen og af jeres dyr! Her havde vi besøg af et rådyr i går.
    Ha' en dejlig søndag.

    SvarSlet
  6. Fina bilder, du har en vacker trädgård. Ha en trevlig söndag /Marika

    SvarSlet
  7. Hej. Sikke flotte billeder. I har mange farver i haven lige nu, det ser frodigt og harmonisk ud. Den lyse hane, synes jeg, er en rigtig flot herre!

    SvarSlet
  8. Hei:)
    For nokre nydelige bilder du har....og så deilig med fint ver.
    Ja,edderkoppen din var virkelig svær.
    Beda dine er så ryddige og fine. Du har litt av ein jobb å holde dei....jammen er du flink.
    Slik Hjortetrøst har eg kjøpt meg no, gled meg til den veks seg til og blir like svær som di er.
    Takk for at eg fekk vere med på hagerunda di.
    Ha en deilig Søndag.
    Varm klem frå meg.

    SvarSlet
  9. Altså det siger jeg dig. Edderkopperne beholder du hos dig. Jeg er MEGA ræd for de kryb. Skønne billeder og flotte haner.

    Min Hjortetrøst er så stor, så den nok må lade livet. Den kvæler alt i nærheden. Og så er det som om blomsterne ikke rigtig vil springe ud. Det er lidt en skam, men den er ikke så køn.

    Mange havehilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  10. Ingen problemer med edderkopper her :-). Faktisk er jeg dybt fascineret af dem.

    Tak for haverunden.
    /Birgitte

    SvarSlet
  11. Hej Aase
    Tak for en hyggelig samtale i dag søndag.

    Godt at du ikke slog Peter ihjel! De er jo ganske harmløse. Jeg fanger dem i et glas, og sætter dem ud i haven. John mener de kan finde vej ind igen, for det er ofte de samme, vi ser igen og igen. Jeg siger det er hannen der går og leder efter hunnen.
    Selvfølgelig har du en plante der hedder hjortetrøst med kronhjorte i haven!!

    SvarSlet
  12. God aften Bente.
    Jeg takker også for hyggelig samtale. Tak for dine gode råd.
    Ha` en dejlig søndag aften.
    Hilsen Aase Marie.

    SvarSlet
  13. Tusind tak til alle for jeres søde kommentarer.
    Ha` go` søndag aften.
    Håber vi ses i morgen.

    SvarSlet