lørdag den 15. september 2012

Nyt. Har en stand på markedet i Tørring.

Igen, igen regnede det da vi stod op. Nu kan det snart være nok med al den regn. Her er for våd i haven til at luge, så jeg skulle alligevel ikke i haven, men jeg håber det bliver tørvejr på mandag.
 Som noget nyt skulle vi til Tørring, hvor vi for første gang har en stand. Vi står der også i morgen....
Det er et stort indendørs marked. Virkelig et besøg vær.

Morgenbilleder.









Billeder fra vores stand.















På den anden side hvor vi står, var der en dame der stod med hjemmelavede tasker af bildæk og strømpenisser.  De var rigtig fine. Hun havde også lavet tasker af papir. Utroligt at det kan lade sig gøre. Billedet af disse tasker dur desværre ikke.
Her noget af det hun havde med.












Da vi kom hjem måtte jeg bare en runde i haven med kameraet.

Blomsterbilleder.

Rød stenurt.


 2 ny matrem planter på vej.
De må da hvis ha` taget fejl af årstiden.....


Prydjordbær har rigtig mange blomster.


Stolte kavaler.
Regnen har endnu ikke væltet dem omkuld.


Lavateraerne ved siddepladsen i baghaven ved søen står endnu.


Ukrudtet har kronede dage.
Græsplænens kant trænger til at få spidserne skåret væk.
Der er nok at tage fat på, når det bliver tørvejr igen.


Den gule georgine kommer med den ene blomst efter den anden.


Vi har ikke ret mange gladioles,
men her er er en med gule blomster.


Der er ved at være gang i bananpalmen,
 men den mangler varme.
Sidste år var den højere end tagrenden.
Mon den bliver lige så høj i år, jeg tvivler...


Ved søen i forhaven har vi denne smukke græs.
Ser godt ud når de hvide dusker svajer i vinden.
Jeg ved ikke hvad den hedder....





Nærbillede af græsset.


Høns nede for at drikke vand.





Spejling.


Også her.


Nærbillede af guldfiskene.

__________________________________--

På markedet i Tørring står vi i hal 4.

 Garagesalg.

Det er for alle os der KUN står der en dag eller måske en weekend.

Tæt på os var der en, som havde nogle få planter med til haven.
Vi har været forbi på markedet nogle gange bare for at kigge. Det er første gang jeg ser en med planter.
Jeg købte selvfølgelig en staude, som jeg ikke har til kr. 20,-. Den er navnløs. Måske i,  der er plantekyndige,  kan fortælle mig hvad stauden hedder???

Agava mandstro...med hjælp.


Nærbillede af bladene af agava mandstro.
De har stikker på.



Jeg er spændt på om der dukker flere op i hal 4 i morgen.
Jeg ved, at vi er 2 hold der bliver der......
I dag var hallen fuld. Idrætsforeningen holdt deres årlige loppemarked i hallen, så der gik rigtig mange besøgende igennem i dag.
De andre 3 haller er næsten fyldte hver weekend.

Håber i alle må ha` en god aften.

Vi ses i morgen igen...















6 kommentarer:

  1. Som altid fine billeder fra haven. Det lyder som et meget varieret marked, I deltager i i Tørring. Den ukendte plante kunne ligne en agave mandstro. Hvis det er den, skal den helst står tørtfor at overvintre.

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Marie.
      Tak for din hilsen og tusind tak for hjælpen.
      Jeg vil straks tætte navn under planten.
      Ha` en god dag.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  2. Beautiful photographs, garden looks wonderfully. I am greeting

    SvarSlet
  3. Jeg byder Dem hjertelig velkommen.
    Jeg skrev allerede, jeg er henrykt over din have, smukke planter og blomster.
    Jeg elsker din sorte hund. Det er vidunderligt.
    Jeg nød virkelig din kommentar. Mange tak.
    Jeg sender hilsner.
    Lucia

    SvarSlet
  4. Hej. Jeg håber, det går rigtig godt i hal 4, det lyder meget spændende og I har også mange ting med. Tænk at man kan lave tasker af bildæk - det er et smukt stykke håndarbejde. Her har vejret været fint i dag. Fortsat god fornøjelse.

    SvarSlet
  5. God morgen.
    Takker alle for jeres søde kommentarer.
    Håber i må ha` en god dag.
    Hilsen Aase Marie.

    N.B. Jeg fik ikke skrevet tak i går aftes.
    Tiden løb fra mig.

    SvarSlet