fredag den 14. september 2012

På jysk ..Rigtig træls vejr.

I dag regnede det fra morgenstunden af og det har regnet og regnet og kun ganske kort tid med tørvejr imellem bygerne. På jysk rigtig træls vejr.
Vi pakkede slet ikke ud på markedet i Brørup. Åbnede bare den ene dør, så kunne de få, der kom forbi, kigge inden for, hvis de havde lyst.
Vi sad heldigvis i tørvejr.
Kl. blev kun 10,30 så opgav vi at være der længere.

Jeg fik dog taget nogle få billeder(i tørvejr) før vi kørte mod Brørup.












Inden vi tog fra markedet var jeg en tur forbi gartneren, som jeg plejer at købe planter hos. Jeg fandt ´en staude, som jeg ikke har. En høstanemone i en mørk rød farve og med en lidt anderledes blomst.


Høstanemone. .Pamina.
med hjælp.
Jeg måtte lige holde på blomsten for at tage billedet.
Regnen har været hård ved planten.

Efter markedet hjem og ha` et stykke brød og så ellers afsted til Tørring for at stille vore ting op, så de er klar når markedet åbner der.

Da vi kom hjem nåede jeg lige at få nogle få blomsterbilleder, før regnen igen styrtede ned.

Den ene af vore to fuchia.


Regnen har næsten ødelagt disse blomster.


Også her.


Lav aster er begyndt at blomstre.


Tidløs er nu i blomst.


Gul lærkespore.
Har aldrig været så smukke som i år.


Stjerneskærm.


Drejeblomsten står endnu smuk.
Jeg har den flere steder i haven.


Lav dahlia.


ØV.. ØV..
 Så kom regnen igen.
Et hurtigt billede af regndråberne i søen og så ellers bare skynde sig inden døre igen.



Det er så hvad det blev til i dag.
Godt huset er tæt.

Ha` en god aften.

















13 kommentarer:

  1. Ja også her fik vi regn, men dog med ophold ind imellem. Men meget havetid blev det ikke til i dag. Det ruskede også godt i træerne, så lysten var der ikke.

    SvarSlet
  2. Det er vist slet ikke første gang, at jeres markedsdag er blevet generet af regn. Selvom der stadigvæk er masser af blomster i haven, er det, som om den så småt er ved at lukke ned.

    SvarSlet
  3. Hei!
    Fortsatt mye flott som blomstrer hos deg! Ja, det regner mye her også, men mest om natta. Jeg har fortsatt mye jeg skulle ha gjort, så jeg håper på en flott høst!

    Ønsker deg en fin helg! klem

    SvarSlet
  4. Det var nemlig rigtig træls vejr i går , meget bedre i dag ☀

    SvarSlet
  5. Skøn høstanemone du har fået købt, i går var det noget kedeligt vejr, men nu ser det fint ud ;o)

    SvarSlet
  6. Que hoje seja lindo o tempo por aí .As flores todas lindas!beijos,chica

    SvarSlet
  7. Her blæser det nu stadig ½ pelikan og så er det gråt, lidt sol ind i mellem, men ikke meget. Synd I får så meget vand, jeg kan godt se, det er gået ud over planterne, jeg kunne godt bruge noget af det.
    Jeg gætter på, at din høstanemone er Pamina. Det ligner det.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Tak for din hilsen og tusind tak for hjælpen.
      Jeg har nu været inde på google og kigge og kan se, at Pamina høstanemone findes i flere farver.
      Ha` en god aften.
      Hilsen Aase Marie

      Slet
  8. Jeg byder Dem hjertelig velkommen!
    Jeg kan se, at regnen debuterede over din have.
    Blomsterne er dejlige i smukke farver.
    Billeder, som sædvanlig, forbløffende.
    Ha 'en dejlig dag.
    Lucja

    SvarSlet
  9. Smukke regnvejrsbilleder, men aergerligt , det gaar ud over de flotte blomster. Ha' en god aften.

    SvarSlet
  10. Nydelig haustanemone du hadde kjøpt. Så mykje fint som blomstrar hos deg enda.
    Det regnar/fossar ned her hos meg...det har det gjort i 2 veker no så det er ikkje råd å få ver i hagen. Eg har mykje eg skulla gjort før vinteren kjem.
    Ha en deilig kveld.

    SvarSlet
  11. Hej. Ja vejret er som det er, jeg har ikke haft meget lyst til at gå ud og luge, selvom det nok kunne trænge til det og græsset kan jeg ikke slå fordi det er for vådt. Men det gror og gror! Jeg kan også rigtig godt lide din høstanemone, den er flot i farven. Bedre vejr på marked næste gang!

    SvarSlet
  12. Takker for jeres søde kommentarer.
    Ja vi håber godt nok på tørvejr næste fredag.

    SvarSlet