lørdag den 1. september 2012

Fødselsdag.høstmarked & lidt havearbejde.

Så er vi gået ind i efterårsmåneden.
Dagen i dag har budt på lidt af hvert.
Hans Jørgen har fødselsdag. Mon det er derfor vi har haft så fint et vejr....
 Høstmarked i Grindsted og i eftermiddag lidt havearbejde.

Jeg vil som de fleste dage begynde med nogen morgenbilleder.












Omkr. kl. 10 ville vi overraske Hans Jørgen/ Vivi med et besøg for at ønske tillykke med fødselsdagen. De var desværre ikke hjemme, men det var Zita. Hvor er den blevet stor og flot. Jeg fik et par billeder af den. Det var nu slet ikke så let at tage. Den troede hvis, at vi ville lukke den ud af indhegningen. Den sprang hele tiden op af tråden. Da Erhardt vente sig om for at gå, satte den sig og kiggede noget efter ham.

Zita er da sød...




Da de ikke var hjemme kørte vi til høstmarked i Grindsted. Jeg troede vi kunne møde dem der. Vi så dem ikke, men vi måtte hurtigt hjem, for Erhardt fik det dårligt.

Her et par billeder fra høstmarkedet.

Havekredsens bod.


Også her.

Der var færre der solgte planter i år, end der plejer at være. Jeg fik ikke købt noget med hjem.


Her en med fine planter til små penge.


Et par med heste var der også.
Mon ikke børnene kunne få en ridetur....
Det tror jeg.


Hvis nok en konkurrence i støvle smidning.

Over middag gik jeg i haven og fik lidt af ukrudtet luget væk foran skiltet.. KIK IND.. .. Rundt ved de spanske anemoner, ved lavendlerne og i hjørnet hvor damefiguren står.




Måske kan i lige skimte en skildpadde bag ved elefanten...


Nærbillede af skildpadden.


Lavendlerne er ved at takke af for i år.





Roser foran hønsegården.
I år har de ikke ret mange blomster.
Vi har fået planterne af Vivi/ Hans Jørgen for flere år siden.


Kig ind over haven ved hønsegården.


Også her.


Går man tur i haven, støder man på ham her.


Guldfisk.


Spejling.


Spejling. Blå himmel og hvide skyer.


Blomsterbilleder skal i ikke snydes for.
Roser.









Aften himlen kl. 20,10.






Det var så den første efterårsdag efter kalenderen.

Ha` en god aften.

Håber vi ses i morgen.







9 kommentarer:

  1. Did you go on a trip? Lovely roses, and I like the lavender hedge.

    SvarSlet
  2. For en deilig dag å starte september på :) Mye fint som framdeles står i full blomst hos deg, særlig rosene. God søndag!

    SvarSlet
  3. Una vida interesante en un maravilloso lugar... Un abrazo

    SvarSlet
  4. Flotte bilder! Rosene dine er veldig flotte, ja. Takk for titten :-)

    SvarSlet
  5. Det lyder som en fin dag :) Ærgerligt, at der ikke var så mange plantesælgere på markedet, som der plejer. Jeg synes ellers, tendensen er modsat på de markeder, jeg frekventerer med mine salgsplanter i Østjylland: Flere og flere plantesælgere fra år til år. I Aarhus er det "helt galt" med ca. 75 sælgere på forårets plantemarked!

    SvarSlet
  6. Ærgerligt at der ikke var nogen hjemme, da I var på overraskelsesbesøg hos Vivi og H.J. Men der var selvfølgelig Zita, den er vel nok sød, den har nok været skuffet, da I bare gik igen.
    Den midterste af de roser, du viser ligner Gertrud Jerkyll.
    God søndag.

    SvarSlet
  7. Hej Aase,
    Dine staudebede ser vel nok fine ud.
    Plukker du buketter til stuen? Det ligner jo næsten en skærer- have, deromme bag hønsene.
    Smukke billeder og god søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Anne.
      Tak for din hilsen.
      Det er yders sjældent, at jeg plukker en buket. Jeg nyder jo blomsterne, når jeg går i haven, men måske skulle jeg overveje at plukke en buket til køkkenbordet.
      Det sker dog, at jeg tager en buket med, når vi besøger nogen.
      Ha` en god aften.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  8. Takker for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet