mandag den 24. september 2012

Kender i det....???

Væggeuret ringede kl. 6.til morgen. Godt nok tidlig, men jeg skulle til øjenlæge i Vejen kl. 8,15.
 For omkr. 3 uger siden ringede jeg til øjenlægen for at få en tid. Jeg skal have kørekortet fornyet til næste år, men det får jeg ikke, hvis ikke øjenlægen kan hjælpe.
Jeg har ikke turdet køre bil i de sidste 2 år.
Jeg var så heldig at få en tid allerede i dag. Jeg ser ikke godt, og det er blevet meget værre det sidste års tid.. Det viser sig, at jeg har snævervinklet grøn stær.
Jeg skal have lavet hul i øjet med læser, og jeg kan allerede få det første øje ordnet i morgen. Spændt på om jeg kan komme til at læse alm. skrift igen.
 IT manden har heldigvis kunnet indstille PC , så jeg har kunnet  bruge den.

Morgenbilleder.

Himlen var bare så smuk i den tidlige morgenstund.












Spejling.

Jeg måtte have et par billeder hvor himlen spejler sig i søen.






Der blev lovet frostgrader sidste nat, men det fik vi heldigvis ikke her.

Tidlig morgen.

Her havde vi tørvej i formiddags, men godt middag styrtede regnen ned, og det har det gjort lige siden.
Omkr. kl. 15 ville jeg lige ud og ha` et par regnvejrsbilleder, men måtte dog skynde mig ind igen. Det blæste en halv pilikan og det styrtregnede.












Jeg har brugt eftermiddagen på at stryge lidt tøj og ellers vaske hylder af i den gamle biks, sætte figurer på hylderne og prismærke dem. Det skal jo gøres.















Blomster billeder.

Jeg fik ikke taget blomsterbilleder i dag, men jeg har billeder der blev taget den anden dag. De kommer her.

Stolte kavaler.
Jeg har vist dem før, men de står bare endnu så smuk.
( Mon de også gør det i morgen med al den blæst og regn ).


Solhat.. echinacea purpurea " white"


Skønhedsøje.
Loreopsis grandiflora
" Farly-sunrise"

Moskuskatost.


Margurietter.


Kalla.
Der er ikke ret mange af kallaerne der har haft blomst i år.

Kender i til det..???
Man har planter som man har navnet på men kan  ikke komme i tanker om, hvad det nu er planterne hedder.
Her har jeg 2 eksemplarer.

???


???


Det var hvad det kunne blive til i dag.

Ha` en god aften.






17 kommentarer:

  1. Fantastiske morgenstemningsbilleder :o) Pøj-pøj med øjenoperationen, jeg syntes man hører om de mest fantastiske resultater der kan udføres med laser. Det skal nok blive godt. :o)

    SvarSlet
  2. Septembermorgener magiske og ofte noget kølige... det var her omkring vi plejede at flytte tilbage til lejligheden efter en sommer i kolonihaven. Håber det kommer til at gå godt med den lille "operation" og du får lidt ekstra livskvalitet tilbage.
    Henrik

    SvarSlet
  3. Held og lykke hos øjenlægen. Laseren er et stort fremskridt i den sammenhæng. Fantastisk farvespil der er på dine morgenbilleder.

    SvarSlet
  4. Det er da noget værre noget med dine øjne, men godt de kan gøre noget ved det. Det er godt nok hurtigt, du kommer til. Pøj pøj med det i morgen, håber du kommer til at se bedre.
    Men det er nogen fantastiske solopgangsbilleder, du har taget, jeg så det også, men havde ikke kameraet med på morgenturen med hundene, og da jeg kom hjem, var det for sent.
    Den første blomst er en duftlilje.

    SvarSlet
  5. Held og lykke med operationen og generhvervelsen af kørekortet, det er nu en stor frihed.

    Fantastiske solnedgangsbilleder der spejler sig i søen.

    SvarSlet
  6. For resten glemte jeg at skrive, at det kender jeg udmærket. Pludselig er navnet helt væk.

    SvarSlet
  7. Lykke til med din operasjon og at den er vellykket. Synet er viktig, der merker en når en blir eldre og ser dårligere. Flotte bilder! Ha en god natt :-)

    SvarSlet
  8. Også pøj pøj med operationen herfra. Kan kun tilslutte mig kommentaren fra Fru Friis - har selv flere tæt på i familien, der er blevet øjenopereret og med fantastisk resultat. De er bare så lykkelige for det.

    Sov nu godt i nat :-)

    SvarSlet
  9. Sikken nogle smukke morgen billeder :)
    Jeg er også tidligt oppe, i dag. Kl er nu 4,45 :o) Har stævnemøde med en engros bil med afskårne blomster kl 6 :)
    Her er dog ingen ting at tage morgen billeder af, ravne sort er det, hahahaha
    Pøj pøj med operationen :)

    SvarSlet
  10. Lykke til med operasjon, det går bra :) Nydelige himmelbilder tatt tidlig på morgenen. Den første ukjente heter duftgladiol på norsk, Gladiolus callianthus på latin, den andre likner veldig på en eller annen Malva.
    Nyt dagene.

    SvarSlet
  11. Fantastiske billeder fra morgenstunden. Tak for det og rigtig meget held og lykke med operationen, det skal nok blive godt. Og mon ikke vi alle kender til det med at miste navnet i farten.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  12. dejlige billeder som sædvanligt, og held og lykke med synet :)

    SvarSlet
  13. Hej Aase. Lige et forsinket tillykke med fødselsdagen her forleden, håber du havde en god dag :-D
    Held og lykke med operationen, ønsker virkelig for dig, at dit syn kan blive bedre.
    Også´må jeg jo lige kommentere på de usædvanlig smukke morgenbilleder. Det var dog en helt fantastisk smuk himmel du der har skudt...wow :-D
    Jeg krydser lige fingre for at alt går som det skal i dag ;--D pøj pøj med det.

    SvarSlet
  14. uha,, føler med dig,,, håber øjenlægen kan hjælpe dig,så dit syn bliver fint igen.
    pøj pøj.

    SvarSlet
  15. Wonderful flowers, wonderful colours, views enrapturing skies. I am greeting

    SvarSlet
  16. Tusind, tusind tak til alle for jeres søde kommentarer.

    SvarSlet