mandag den 17. september 2012

Blomster i september..

Jeg fik ikke lavet noget i haven i dag. Formiddagen gik med at få vasket noget tøj, hængt det ud på tørresnoren og få ryddet lidt op. Tiltrængt. Vi har jo været hjemme fra de sidste 3 dage.
 Erhardt har pakket nogen af de figurer ud, som vi fik hjem fra Polen i sidste uge. Jeg har prismærket dem, så dagen er gået hurtig.
Jeg fik dog taget nogen billeder fra morgen stunden.

Morgenbilleder.




Set igennem terrassedøren.
















Beton plantekrukker.

Jeg vil lige vise jer nogen af plantekrukkerne, som vi har fået hjem. De kan jo stå ude hele året. Er frostsikker....






Sidst på dagen måtte jeg bare en runde i haven for at kigge. Der er endnu blomster, selv om det begynder at tynde ud i dem.

Morgenfruer.

De kommer år efter år, hvis man ikke fjerne de visne blomster.













Tagetes.


Hvid skabiose står endnu fin.


Ligeledes dueskabiose.


Hjulkrone har også mange blomster endnu.


En enkelt kornblomst, knopurt,  er også at finde.



Kokadeplanten har også blomster.


Se her..endnu en lille bitte valmue var der også
Det blæste så meget, så for at tage et billede
måtte jeg holde på den spinkle plante.


Denne georgine kommer med den ene blomst efter den anden.


Et kig ud over alle vore røde georginer.


Efterårstegn.
Åkandens blade er ved at skifte farve.

Havebilleder.










Ud mod indkørslen til hvor autocampisterne må holde.
Har ikke haft en eneste besøgende i år.


Kronhjorte.

Jeg måtte da lige forbi kronhjortene.









Aftenbilleder.
kl. 19,50.










Håber i har haft en god dag.





8 kommentarer:

  1. Som sædvanlig en masse fine billeder. Jeg lagde især mærke til dine scabioser, dem har jeg ikke i haven, det er vist en fejl.

    SvarSlet
  2. Oh! Som i dig skønhed!
    Vidunderlige fotografier. Jeg kan ikke se endda falde.
    Planterne præsenteres smukt.
    Blomster blomstre smukt.
    Din have og dyr glæde.
    Jeg hjerteligt hilse.

    SvarSlet
  3. Ja har det ikke været et helt vidunderligt vejr i dag? Det ses også på dine solskinsbilleder. Jeg har lige som Lisbeth heller ikke scabioser, men jeg har taget frø i Sverige af den lyslilla og vil prøve at så dem til foråret. For jeg synes de er så fine i farverne, og vi plukkede dem og satte i vaser og de stod længe, så de er gode til afskæring også.

    SvarSlet
  4. Du krukkene du viser var bare så flotte! Synd at det er så langt til Danmark. Du tar så mange flotte bilder. Ha en god natt! :-)

    SvarSlet
  5. Utrolig hvor rikt det blomstrer hos deg! Vi er jo tross alt i september! Jeg liker godt morgenbildene dine. Det er noe med lyset :)

    SvarSlet
  6. Ja små tegn på efterårets komme kunne jeg godt se ved dig ,men du har da heldigvis mange blomster endnu.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  7. wow.....tolle Fotos und so schön in Szene gesetzt!!!! Klasse!!!

    Schönen Dienstag
    wünscht Eva

    SvarSlet
  8. Beautiful photographs, marvellous nature. I am greeting

    SvarSlet