mandag den 10. september 2012

Kun lidt..

Der var mange skyer til morgen.
Her kommer nogen morgen billeder, som jeg tog før jeg skulle ind på Grindsted Sygehus for at få taget de sædvanlige blodprøver.












Da vi kom hjem fik vi en kop kaffe. Så gik jeg i haven
Endnu en flot dag til havearbejde indtil kl. 16,30, så fik vi en regnbyge, og så stoppede jeg for i dag.
Håber på at det bliver havevejr i morgen igen.

Jeg fik ikke lavet så meget i dag. Det midterste bed i baghaven bag ved stuehuset blev ordnet.
Bedet hvor grantræet står, fik også en omgang og inden regnen kom, blev jeg lige færdig med det lille bed ind til brændselhuset.

Det midterste bed.

Rundt omkring i haven har vi mange figurer. Denne lille figur er af finde i dette bed.

Han står i det medterste bed.


Der er også montbretia og som i ser,
 så er der ikke ret mange blomster i dem i år.


Bedet med grantræet.
Under træet har jeg tornnød.
Igen et lille figur... Bjørn.


Nærbillede af bjørnen.
Jeg købte den for år tilbage på Vorbasse marked.
for kun 20,- kr.
Den er da sød...


Tornnød.
Den er ved at takke af for i år.
Kun en enkelt blomst er endnu ikke visnet ned.


Det lille bed ind til brændselshuset.


Mælkespanden, vandkøleren og sien
 kommer fra mit barndomshjem.
Jeg har arvet den efter far.


Mor har altid haft pelargoniet plantet i sien.
Jeg fortsætter med traditionen.


Jeg har vist det før.
 Springbalsaminer imellem staldbygningerne.
De bliver højere og højere.

Springbalsaminer.



Nærbillede af blomsten.

Her et par kig ind over stauderne.









Blomsterbilleder.
Georginer.



























Ingen billede af himlen i aften. Den var grå. Ikke noget at skrive hjem om. I stedet for helt andre billeder.









Håber i har haft en god dag.




12 kommentarer:

  1. Så vakre bilder du deler!
    så mange nydelige georginer!
    jeg syns georginer er så fine, men
    sneglene spiste opp alle mine :( ( bortsett fra en)
    Klem :)

    SvarSlet
  2. Imponerende mye som framdeles blomster i hagen din! Jeg er litt svak for morgenbildene dine!

    SvarSlet
  3. Imponerende georginer du har, de er så skønne i buketter.
    Hos os viste termometret 27° på nordsiden, så vi skyndte os at blive færdige med sidste læs grene, for det var virkelig varmt i dag.

    SvarSlet
  4. Roligt att du tittade in hos mig och lämnade ett tassavtryck! Du är välkommen flera gånger! Då hittade ju jag till din fina blogg också. Fantastiskt så vackert det blommar i din trädgård! Ser att du också har en fin damm!

    Idag hade vi en varm och skön sensommardag med 22 grader varmt! :-)

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvarSlet
  5. Oh, how pretty! I just love all those flowers :)

    SvarSlet
  6. Du har så mange flotte figurer! Bjørnen var meget søt. Det er mye som fortsatt blomstrer hos deg, Dine dahlia er nydelige!

    SvarSlet
  7. Hvor ser det hele bare skønt og frodigt ud. Dejligt.
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
  8. Hej Åse Skønne georginer du har.Vi havde skønt vejr hele dagen igår.Så vi kunne rigtig forberede vores nye bed.God dag Jette

    SvarSlet
  9. Du har mange fine georginer, og du er heldig at I har fået regn, her blæser det desværre forbi.

    SvarSlet
  10. Hej jeg kan rigtig godt lide billederne fra dine staudebede der er da en mangfoldighed og frodighed over alle grænser, håber du husker og nyde også.. Mange regnvåde hilsner fra Helle

    SvarSlet
  11. Hvor er det flot med dine springbalsaminer og så er jeg dybt forelsket i den øverste georgine......I det hele taget ser det så dejligt frodigt ud hos dig. Tydeligt at du lægger meget arbejde i haven.

    /Birgitte

    SvarSlet
  12. Tusind tak for jeres søde kommentarer.
    Det glæder mig, at så mange bruger tid på at sende en hilsen.
    Håber i har en god aften.

    SvarSlet