onsdag den 5. september 2012

Byge kommer og går.


Jeg vil begynde med at vise billeder af himlen, som den så ud i går aftes omkr. kl. 20.












Morgen billeder.













Enlig due på taget.

I dag har det været lidt af et kedeligt vejr. Solen har godt nok skinnet ind i mellem, men der er kommet byger. I formiddags kun et par stykker, men i eftermiddag har vi fået flere byger. Det blæser ret så meget, næsten efterårsagtig.
I formiddags fik jeg næsten gjort ren rundt ved udestuen og har taget frø af akelejer. Den anden dag tog jeg frø af valmuer.

De tre nedenstående billeder er fra bedene ved udestuen.

På begge sider af døren.

Frø fra akelejerne har jeg taget fra bedet til højre for udestuen ud mod gårdspladsen. Der er akelejer i hele bedet.
Jeg fik ikke taget et billede derfra.






Kl. 13 skulle jeg møde hos tandlægen. Jeg har tandlægeskræk,,,,   men jeg overlevede,,,, . Der var ingen huller, men jeg havde tabt halvdelen af en tand, så den blev bygget op igen. Jeg håber den holder. Hvis ikke skal den trækkes ud. Jeg vil ikke ofre så mange penge, som det koster at få en krone sat på.
Efter tandlægebesøget kørte vi til Billund og besøgte et par genbrugsbutikker. Der var ikke noget vi måtte eje.
Derefter til en bilforhandler hvor vi købte en større trailer, end den vi har.

På vejen hjem kiggede vi lige forbi hos en der sælger granit ting til haven. Jeg tog et billede der fra. Jeg synes opstillingen der var go`. Jeg ved ikke om i kan se, at det er flis det hele er opstillet på.

Fin opstilling.

Så hjem til en kop kaffe og ud i haven for at få det sidste færdig rundt ved terrassen.

Blomsterbilleder.


Ved at være farver i sct. Hans urten.


Duehoved.


Høst anemone.


Nærbillede af blomsten.


Georgine.


Rose.


Også her.


Rød rose.


Nærbillede.


Spring balsaminerne er ved at lukke imellem bygningerne.





Nærbillede af blomsten.


Gammeldags knold beginier.


Også her.
Se Akita er kun få meter væk.


Klematis.


Kl. 20. i aften.






Ønsker alle i blogland en dejlig aften.









10 kommentarer:

  1. Nej der er ikke to himmelbilleder, der er ens, men de ligner da lidt hinanden med sporene efter jetjagere.
    Billederne du har taget mellem træerne er rigtig fine, det er nogen af de første.
    Godt du slap med skrækken hos tandlægen, så må vi håbe tanden holder.

    SvarSlet
  2. Takk for titten! God aften :)

    SvarSlet
  3. A natureza nos encanta sempre!beijos,chica

    SvarSlet
  4. Vidunderlige himmelbilleder og hvor er springbalsaminerne mellem bygningerne skønne, der er de nok også til at holde styr på!?

    SvarSlet
  5. Så mye flott du har som blomstrer fremdeles. Jeg har også tannlegeskrekk, så det vet jeg alt om. Takk for titten. Ha en fin dag!

    SvarSlet
  6. Hej Åse Tak for kigget God solskinsdag til dig så længe det varer..Hilsen Helle

    SvarSlet
  7. Such views are delightful, I love gardens. I am greeting

    SvarSlet
  8. It's a very nice day for you except a dentist and I became happy to read your post. By the way I was surprised to see a 石灯籠(stone lantern)in your picture. Our japanese gardens had it once.
    Have a lovely weekend!

    SvarSlet
  9. Mange fine bilder, liker godt himmelbildene dine.
    Anemonen er helskjønn.
    Takk.

    SvarSlet
  10. Tusind tak for jeres søde kommentarer.
    Tak til alle i der bare kigger forbi.
    Ønsker alle en dejlig aften.

    SvarSlet