søndag den 2. september 2012

Dejlig oplevelse i dag.


Morgen billeder.















Hans Jørgen ringede i dag til morgen, da vi skulle til og ha` vores morgen kaffe og spurgte om vi ville med til høstmarked i Geografisk Have i Kolding. Jeg ville da meget gerne med. Erhardt kunne desværre ikke holde til at tage med.
Det er første gang jeg har været der. Det en rigtig dejlig oplevelse.
Først så vi på alle de mange boder med blomster og meget andet. Derefter gik vi en runde i blomsterhaven og til sidst en tur i Kolding Minniby.

Tak Vivi og Hans Jørgen for en god formiddag.
--------------------------------------------------------

Jeg fik da også lidt med hjem til haven. En Røllike og 2 poser tulipanløg.




Nærbillede.
Achillea  millefolium "Paprika" Røllike.







Nu viser jeg billeder fra turen rundt ved de mange spændende boder.
Jeg advarer jer på forhånd. Der er mange billeder.
( Det er første gang jeg er på så stort et plantemarked.)











Vivi, med ryggen til, Hans Jørgen,
 et par af deres venner og Fru Friis.



Igen.

Jeg fik hilst på Fru Friis`Frøbo. Det var hyggeligt.
Rart at få sat ansigt på.
 
Fru Friis i gang med at tage et billede af de smukke blomster.











Sød lille hund der var kommet med til marked.



































Figuren her kunne jeg nu godt ha`tænkt mig,
men den var noget uhændig at gå rundt med.


Billeder fra turen rundt i blomsterhaven og i Kolding Miniby får i senere.

Vi fik lige et stykke brød sammen med Erhardt, da vi kom hjem.

Da Vivi og Hans Jørgen var kørt gik jeg i haven. Det blev nu kun til det lille ovale bed. Jeg var knap igennem bedet, så styrtede regnen ned, og det blev ved med at regne resten af eftermiddagen.












Til slut et billede af 1 af vore engletrompeter.



Håber i alle har haft en god weekend.












11 kommentarer:

  1. Tak for sidst, Åse, det var hyggeligt endelig at få hilst på dig :o) Du har været betydelig bedre til at tage billeder end jeg har, enten skulle jeg snakke eller også stod jeg med hovedet i noget jeg ikke kunne bestemme mig for!!! Sådan kan det jo gå... :o)
    Vivi ser iøvrigt meget koncentreret ud, måske hun koncentrerede sig om IKKE at købe noget? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smil - jeg må indrømme, at jeg var meget tæt på at falde for fristelsen til at købe et par Clematis ;-)

      Slet
  2. Så kom jeg også til plantemarked, tak for det Aase. Jeg ville så gerne have været af sted, men bryder mig ikke om at tage af sted alene. Jeg kan se, der var mange skønne planter, sikken en masse penge, jeg sparede :)
    Jeres engletrompeter er så fine.

    SvarSlet
  3. Vakkert morgenlys. jeg er så misunnelig på alle de kjekke markedene dere har! God uke!

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder og at dømme ud fra dem du fik taget, har I da hygget jer gevaldigt! Ja det er godt, at få sat ansigt på, sådan har jeg det også!
    Skønt vejr om formiddagen for så lige at vende 180°. Regn fik vi ikke noget af i dag.
    Jeg synes også dine engletrompeter er smukke. Har selv haft dem før, men de fyldte for meget, så jeg forærede dem bort. Så må jeg glæde mig over andres!

    SvarSlet
  5. Flotte bilder. Ja, i Danmark har dere så mange fine markeder. Takk for titten!

    SvarSlet
  6. DEJLIGE morgenbilleder og skøn rundtur på plantemarkedet - fuglen på brostenen kunne jeg nu også godt tænke mig.
    God dag.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  7. Hej Åse Dejlige billeder fra din tur til Kolding.
    Skønt at møde andre fra blogland.
    Det så skønt ud på marked,ærgeligt at det
    ligger lidt langt hjemmefra.
    Men vi har vist også nok at se til med vors
    projekt.God dag Jette

    SvarSlet
  8. For et flott høstmarked...der hadde eg likt å vore.
    Veldig kjekt å få sjå bilder frå markede...såg ut som der var mykje å kjøpe. Fin Ryllik du hadde med deg heim og kjekt med litt nye løk.
    Flotte morgenbilder med fin sol.
    Ha en deilig aften.

    SvarSlet
  9. Det var et hyggeligt marked, vi er da mange, der har været afsted - øv, jeg mødte kun staudefeen, men vi går jo selvfølgelig heller ikke rundt med navneskilte ;-) Det er altid et godt marked i Kolding, jeg har ikke været der til høst før, men det vil jeg da fremover, og så er det til at komme til for mennesker - ikke helt som til grundlovsdag.

    SvarSlet
  10. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer.
    Håber i har en dejlig aften.

    SvarSlet