tirsdag den 11. september 2012

10 mm regn på et kvarter.


Morgen billeder.

I skovkanten er der en klok otte blomst.
Den i haven har sagt farvel.













I går fik jeg kun lavet lidt i haven. I dag blev det til endnu mindre. Omkr. middagstid styrtede regnen bare ned. Vi fik 10  mm på et kvarter, og så var det for våd i bedet i baghaven ved stuehuset, som jeg var ´gået i gang med at luge.
Erhardt nåede lige at blive færdig med at slå græsset i haven inden regnen kom.

I stedet for fik jeg vasket et par gulve og vinduerne ud mod gårdsiden fik også en tur. Nu kan vi se ud af dem igen....

Jeg fik kantet langs med bedet og luget rundt ved fuglenes foderbræt.
Ikke meget men lidt har da også ret.







Regnvejrs billeder.

10 mm på et kvarter.











Blomster billeder.
taget i går.

Sct. Hans urt.


Også her.


Hvid Sct. Hans urt.


Høst anemonerne har aldrig været så fine som i år.


Tagetes står stadig fin rundt ved søen i baghaven.


Nærbillede af tagetes.


Skabiose ved søen.


Nærbillede af blomsten.


Et kig ind i hønsegården.



Kl. 19.30
mod øst.






Kl. 19,30 mod vest.










Ha` en god aften.




8 kommentarer:

  1. Fine blomster og himmelbilleder du viser også i aften. Hvor ville jeg gerne have haft noget regn, suk.

    SvarSlet
  2. Många fina bilder! Vilken fantastisk trädgård du har! Jag har precis köpt två höstanemonplantor, sedan jag har sett dem på bild hos många bloggvänner. De är så söta.

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt like regnværsbilder :) Her har vi hatt skikkelig skybrudd og jammen tror jeg ikke det har haglet også.. Alt vel!

    SvarSlet
  4. Det var eit skikkelig regnvær. Det er det same været hos meg.
    Men nydelige bilder du viser.
    Takk for titten.

    SvarSlet
  5. Det var mye regn på en gang. I begynnelsen av august fikk vi 60 mm på en time. Jeg håper at du ikke fikk så mye!
    Dine høstanemoner er virkelig flotte :-)

    SvarSlet
  6. De er så fine dine. Hønsebilleder

    SvarSlet
  7. Godaften Åse.Fine billder af alle dine sct.hansurt.Ja! her hos mig kom der bare en lille byge da jeg var ved at plante mit nye bed til.Men jeg blev da færdig og synes det er blevet rigtigt flot.Har lige lagt et indlæg om
    det. God aften til dig Jette

    SvarSlet
  8. Takker for jeres søde kommentarer.
    Håber vi ses igen i morgen.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet