fredag den 21. september 2012

Jeg krydsede ellers fingre i går for, at vi skulle have en dag med tørvej, men nej sådan gik det ikke. Vi har haft heldagsregn kun afløst af et par meget korte ophold i regnen. Ind imellem var bygerne ret kraftige.
NU ER DET NOK....
Markedet på Brørup var træls. Der kom kun ganske få til marked i dag, og de ville da slet ikke noget, gad næsten ikke engang kigge indenfor i vores vogn. Vi låste rimelig hurtigt døren og tog hjem.
 Vi var som sædvanlig forbi ABC i Holsted for at købe ugens madration.

Morgen billeder.

Nogle morgen billeder fik jeg dog taget.. i regnvejr.. billederne er der for lidt sløret.
























I kanten ved elefanten var der en lille vild stedmoderblomst.
Den måtte jeg lige ha` et par billeder af inden jeg satte mig i bilen for at tage til marled.




Se de mange vanddråber på blomsten.

____________________________________________

Da vi kom hjem og tændte for radioen, var den gået itu. Den virkede godt nok til morgen. Vi kan bare ikke undvære en radie, så vi kørte til Grindsted for at købe en ny efter at have tømt bilen for madvarer og fået en kop kaffe.
Vi var i Grindsted 14,10. , men forretningen åbnede først kl. 15. Vi besøgte i mellem tiden to genbrugscentre, hvor vi fandt et par ting, som vi måtte have med hjem.
Vi FIK købt en radio til både bånd og CD.
Jeg troede ikke man kunne få det mere. Der var en radio, der kunne det hele, så vi var heldig. Jeg har for mange år siden fået alle Hans Jørgens gamle bånd fra 6o erne  i nissegave. Jeg ville være ked af, hvis jeg ikke kunne spille dem.
Nu var vi jo kommet afsted og havevejr var der ikke, så vi tog turen til Billund, hvor vi kiggede forbi to genbrugscentre. Jeg fandt et par puder til sofaen i sort/hvid til 25,- kr. stk., Så alt i alt blev dagen da god trods regnvejret.

Blomster billeder.

Jeg kom ikke i haven i eftermiddag for at tage billeder af de få blomster der er tilbage p. g. a. regnvejret. I stedet for kommer her et par billeder taget i onsdags.

Montbretia.


Duehoved står endnu rigtig flot.


Det samme gør hjortetrøst.

Se lige engang her.
 To små primulaer har fået blomster.
De har da hvis taget fejl af årstiden.....




Kvæde.


Det var så den dag. Håber vi ses i morgen igen.

Ha` en god fredag aften.


8 kommentarer:

  1. Piękny ogród. Każdy fragment uroczy :))

    SvarSlet
  2. For en nydelig have du har, skulle ønske jeg kunne ha hatt en slik. Min hage er kjempestor med mange store trær i og jeg ble virkelig inspirert til å gjøre noe mer ut av den her inne på bloggen din:))

    Fin helg i haven til til deg:))

    SvarSlet
  3. En kan bli lei når regnet ikke vil gi seg , høstarbeide i hagen blir så mye hyggeligere i sol og tørrvær.

    Flotte bilder , den ,,lilja,, i krukken med høy blå blomst er praktfull.

    God lørdag , Maritklem.

    SvarSlet
  4. Ja, regnen driller lige nu :-(
    Skønne blomster billeder du deler!

    Rigtig god weekend og tak for dine søde kommentarer!
    :-) Dorthe

    SvarSlet
  5. Ja I har da fået regn nu! Nu er den så kommet til os, og jeg tager imod med kyshånd, for vi
    mangler vand!
    De er så fine de små hornvioler, ligner små ansigter. Din kvæde må være en pærekvæde, for mine har helt gule frugter og er vist nok æblekvæde. Den blomstrer med et par blomster lige nu, mærkeligt! Lidt som din primula. Der sker ting og sager, som man ikke helt forstår!

    SvarSlet
  6. Godaften Åse.Ja! vådt det er det.Men flotte billeder af dine duehoder og hjortetrøst.Vi har også gået og arbejdet mellem bygerne på vores nye bed,men nu er det færdigt.Har lige lavet et indlæg.God weekend til dig Jette

    SvarSlet
  7. Takker alle for jeres søde kommentarer.
    Håber i har en god lørdag aften.

    SvarSlet