tirsdag den 4. september 2012

Kolding Miniby.

Jeg startede dagen med at tage nogen morgen billeder. Derefter gravede jeg vinterglans op( 4 kasser blev fyldt) og 1 kasse med trædebregner til gode markedvenner, de kunne bruge dem til at plante ved markedsbygningerne i Tørring. Fin at de kunne aftage planterne, ellers skulle de bare være smidt væk.

Morgen billeder.

Solen spejler sig i søen.





Enlig due på morgen vandring.














Spejling.


Dejlig blå himmel.


Planterne til markeds vennerne.

De kom efter planterne omkr. kl. 11. Efter at planterne var kommet i bilen fik vi lige et bid brød til en kop kaffe. Vi hyggesnakkede i en god times tid, så kørte de.

Jeg var lige begyndt på at gøre det trekantede bed ren, da vennerne ankom. Jeg fortsatte straks efter, at de var kørt og kom igennem bedet.  Lige før jeg blev færdig kom en ældre mand for at købe et par stauder til haven. Han ville have en hvid floks og en rød duehoved. Med i købet fik han en fingerbøl, degitalis.
Jeg tager 20 kr. stk. for stauder.

Her er billeder fra det lille trekantede bed set fra alle tre sider., efter at det var blevet renset for tidsler og hønsetarm, der havde dækket det hele med et fint grøn bunddække. Jeg er godt træt af al den hønsetarm. Vi har aldrig haft så meget af det de tidligere år.




















I dag har Erhardt slået græsset i hele haven.

Kolding Miniby.

Som lovet i går viser jeg billeder fra min tur igennem minibyen.














































































Tak til jer der fulgte med hele vejen.

Det var så dagen i dag.
 Må se hvad morgendagen bringer.
Håber vi ses.

Ha` en god aften.

      







13 kommentarer:

  1. Que lindo dia, muitas flores também! Adorei a mini cidade. Estou mandando uma mino cidade( Mini mundo, que temos aqui no Rio Grande do Sul, em Gramado, para que possam ver. É linda também!

    http://minimundo.com.br/minimundo/index.htm


    beijos,chica

    SvarSlet
    Svar

    1. God aften Chica.
      Tak for din hilsen.
      Fin video.
      Tak for rundvisningen.

      (http://minimundo.com.br/minimundo/index.htm)

      Ha` en dejlig aften.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
  2. Hold da op! Den miniby er da stor!! Der må jeg vist hellere komme op og kigge på :o)

    Dejlige morgenbilleder med spejlinger, især det med rådyrene.

    Sov godt :o)

    SvarSlet
  3. Å så flott , jeg tror jeg er i paradis når jeg ser bilder fra hagen din.
    Artige bilder fra miniatyrbyen , det må jo være rart å gå der.

    Ha en god aften du også , maritklem.

    SvarSlet
  4. Sikke nogen skønne morgenbilleder du fik taget. Og solgt lidt fik du også, det var godt.
    Sjovt at se billeder fra minibyen, der er også en miniby i min fødeby Munkebo.

    SvarSlet
  5. Helt fantastiske billeder, jeg er især vild med de skønne morgenbilleder ;o)

    SvarSlet
  6. Neimen så flott!!
    Vi har noe tilsvarende i Norge med Lilleputthammer (Lillehammer by)
    Takk for en deilig tur:))

    SvarSlet
  7. Skønne morgenbilleder.....det med dådyr der spejler sig i søen er flot!
    Herligt at komme med på en tur til en miniby. Jeg har set den de har lavet i Varde, så denne her var ny for mig. Fantastisk stykke arbejde de har lavet.

    SvarSlet
  8. Hvor er jeres markedsvenner heldige, med alle de gode sager du har gravet op.
    Jeg vidste slet ikke der lå en miniby i Kolding, så blev jeg lidt klogere i dag.
    God dag
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  9. Hvor er dine morgenbilleder skønne. Dejligt at man kan glæde andre med overskuddet af planter. Hvor er det flot lavet den miniby.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  10. Dejlige billeder - både dine morgenbilleder og fra mini-byen. Synes det er helt fantastisk, at nogle skaber disse mini-byer - vi har det også på Sjælland i Køge, og jeg har også fået at vide, at der er én i Fakse, som ikke ligger så langt fra mig. Jeg har bare ikke været der endnu, men det skal jeg helt sikkert en dag:-)

    SvarSlet
  11. Takker alle for jeres søde kommentarer.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet