mandag den 2. september 2013

Rigtig efteråresvejr.

Rigtig efterårsvejr.

I dag har vi haft rigtig efterårsvejr. Regnbyge efter regnbyge og rigtig meget blæsevejr, så det har slet ikke været til udendørs arbejde. I stedet fik jeg da ordnet soveværelset.

Til morgen og i finregn gik jeg en runde i haven for at tage billeder af havens blomster.
De er nu ved at være på retur.

Her ses hvor meget vand der var på vejen til morgen, 
og det er bestemt ikke blevet mindre.


Akita var selvfølgelig med ude.


Solhat står endnu fin.


En enlig kl. otte blomst.


UPS.  Jeg har lige glemt hvad busken hedder.
Kender i det? navnet er pist væk,
 men nu dukkede 
det op igen.
Liljekonvalbusk hedder den.


Duehoved i baggrunden.


Perlekurv.


EN enkelt blomst i skønhedsøje.


Drejeblomsten har også kun få blomster tilbage.


Ganske få blomster i margueritten.


Den hvide floks står endnu fin med rigtig mange blomster.


Solbrud.


Solbrud.


Sæbeurt er på retur.


Endnu et par blomster i gyldenris.


Hjortetrøst er nok den der er smukkest lige nu.


Julkrone kan lidt endnu.


Løvemund er også på retur.


Georginer klarer det da endnu. 
Bare ikke regnen og blæsten vælter dem omkuld.
















Solsikker. Hænger lidt med hovederne
p. g. a. regnen.


Knoldbegonier.


Kanna.


Godt jeg fik sået sommerblomster.
De lyser da op i haven.


Roser.


Få morgenfruer tilbage.


Springbalsamin.


Lille lav Sct. Hansurt.


En enkelt hosta har endnu blomster.


En blomst i engletrompeten.
Hvis ellers vejret vil, så kommer der måske flere blomster.


Snerle.


Nøkketunge


Sommerhyacinterne er også på retur.


Her kan man hvis se hvor vådt alting er.





Regn og blæst har været ret så hård ved træernes blade.


Regnen kom nu i stride strømme,
så det var bare med at komme inden for.


Det var så en runde i haven. Måske ser det ud efter mange blomster, men når de nu er spredt rundt omkring i haven, så syner de bare ikke efter ret meget.


Jeg håber på bedre vejr i morgen

Ha´ en god aften.





















































6 kommentarer:

  1. Que lindas flores e fotos! beijos,tudo de bom,linda semana! chica

    SvarSlet
  2. Ja jeg synes, der var mange fine blomster, men det er rigtigt at du har dem spredt over et stort areal.

    SvarSlet
  3. Jeg er da også pænt imponeret over de mange blomster du kan fremvise. Men selvfølgelig er det en stor have du har. Ja at stormen har raset i dag, kan jeg skrive under på. Så mange æbler der igen er faldet ned på græsset.

    SvarSlet
  4. Så mange flotte blomster du viser! Georginene dine er riktig fine. Takk for titten!

    SvarSlet
  5. Synes nu du har mange smukke blomster endnu. Regnen har nu været tiltrængt, og jeg har nydt den.
    Knus

    SvarSlet
  6. Du har rigtig mange og smukke blomster. Det ser skønt ud!

    SvarSlet