onsdag den 18. september 2013

Hyldebær i fryseren.

Morgen billeder.

Rigtig mange skyer.


Solen er ved at bryde igennem skyerne.


Solens stråler rammer vandet. 
Flot syn.

Solen er nu kommet igennem.













Rosen busk.
Jeg husker ikke navnet.


Nærbillede.


Formiddagen er gået med at fjerne støv, vaske gulve og rydde lidt op. Det var for vådt i haven til at luge.

Over middag kom Vivi forbi. Hun ville gerne have lidt stauder. Det måtte hun da gerne få. De skal jo alligevel aves.
Hun fandt da også nogen, som hun kunne bruge, så det var fin nok.
Da vi gik efter stauder, opdagede jeg tilfældigt tudseliljen. Jeg troede ellers den var blevet kvalt af al ukrudtet.

Tudselilje.

Lidt hyldebær og røde mirabeller fik vi begge plukket.

Jeg fik til 2 gange hyldebærsuppe. De er kommet i fryseren.
Mirabellerne står på bordet, så kan vi bare spise af dem.

Hyldebær.


Røde mirabeller fundet i skoven.
Vi fandt dem da vi gik efter hyldebær.
Jeg var slet ikke klar over, at de var der.
De gule vi har i haven, fik vi ikke noget ud
af i år.   


Slutter af med et billede taget meget sent.















3 kommentarer:

  1. En skøn morgen hos jer, som det ses. Den er fin din tudselilje, godt du fik reddet den ud af ukrudtet.
    Hmm hyldebærsuppe det lavede min mor da jeg var barn. Jeg har ikke fået det siden. Men saften er dejlig at drikke om vinteren med gode C vitaminer.

    SvarSlet
  2. Dejligt med tudseliljen. Min har sneglene forgrebet sig på, så der er ikke meget tilbage.
    Det er efterhånden sjælden, at man kan plukke hyldebær, alle steder klipper de hegn. Hyldebærsuppe er bare godt, med tvebakker eller kold risengrød. Som Bente bliver jeg næsten hensat til barndommen, selv om jeg selv har lavet det som voksen og mine børn kan også godt lide det.

    SvarSlet
  3. Takker for jeres venlige kommentar.

    SvarSlet