tirsdag den 24. september 2013

Blomster og gaver.


D. 23. sept. 70 år på bagen.

Lørdag den 21. fik jeg en stor overraskelse på markedet i Tørring. Da jeg kom til " svinget" hvor vi har de 2 af vore stande, stoppede jeg op. Jeg troede ikke mine egne øjne. På vor bord, som vi drikker kaffe ved, stod der en meget stor og flot kurv. Den var til mig fra alle kræmmer på markedet. Helt overvældende. Tak skal i alle ha`.

Jeg har godt nok vist den store flotte kurv tidligere, men jeg synes nu alligevel, at den skal med endnu engang.
Her står den på køkkenborden her hjemme.


Kurven fra alle kræmmer på markedet i Tørring.


Den fine azalea der var med i kurven.
Damen der bestilte kurven havde sagt,
at der SKULLE en blomst i,
for jeg var en blomster pige.
sødt sagt......




Det fine kort der fulgte med kurven.
Lavet af en af kræmmerne på markedet.
( Hun sælger kort m. m. ).

Jeg ville ikke holde fødselsdag, men på trods af det kom her mange gæster.
En af mine brødre Knud, svigerinde Thora, mor( De havde hende med), min søster Sonja og svoger Frank, et af Erhardt s brødre Ernst og Doris kom til formiddagskaffe. Mor holdt ud i et par timer, fint klaret.
Sonja, Frank og Doris blev til frokost.
Efter arbejdstid kom Vivi og Hans Jørgen forbi og vor hjælper dukkede også op til en kop kaffe.
Vivi og Hans Jørgen blev og fik en gang asparges suppe sammen med os.
Jeg fik både mange blomster, gaver og penge.
Tusind tak til alle gæster fordi i var med til at give mig en dejlig dag.Tak for ALT.
Tak til I der ringede for at ønske tillykke med dagen.
Tusind, tusind tak til alle på facebook der sendte en fødselsdagshilsen. Helt overvældende.
Der var så mange, så jeg kan ikke sige tak til hver enkelt, men i skal vide, at jeg HAR læst dem og det varmer, at i brugte tid på at sende en venlig fødselsdagshilsen....
Tusind tak.
Det blev en rigtig god og hyggelig dag.

Jeg lovede i går at jeg ville vise billeder i dag af alle de mange blomster og gaver, som jeg fik.
Her kommer de.`

Orkide fra mor.


Et kort fra mor, og i det var der kr. 650,- 
Både blomst og kort. Alt for gal, men mor sagde. 
Du bliver KUN 70 år en gang.

Fin azalea og en skøn sæt med sæbe/parfume fra min søster og svoger.
Dejlig nu kan jeg da komme til at dufte...
 i laaaang tid.


ÅH.. en dejlig varm strikket trøje og en yndig buket blomster
fra Gitte, Kaj/Randi, Doris/Frank og børnebørn.
Jeg er rigtig glad for gaven.
Jeg må sagtens kunne holde varmen på markedet
med sådan en trøje.


En virkelig smuk buket blomster fra min bror og svigerinde.
Skønne blomster...
Se engang det fine kort. Det er købt på ældre centret.
Hvor er de " gamle" dygtige.


Det fine kort er fra Erhardt`s søskende m. påhæng.
Med kortet fulgte mange penge, så nu kan jeg komme
ud og shoppe...


En æske chokolade fra vor hjælper.
Sødt af ham.


Vivi og Hans Jørgen kom med denne fine guldsmed. 
Jeg har længe ønsket sådan en, men jeg troede godt nok aldrig,
 at jeg skulle få en.
Jeg er rigtig glad for den. Den vil pynte i haven til sommer. 
I vinter får den lov til at være i en potteplante,
 så jeg kan nyde synet af den.


Helt vild så mange blomster og gaver.

_____________________

Nu til dagens andre billeder taget midt formiddag.

Himlen er overskyet, men det er tørvejr.





Knoldbegonier.


Stolte kavaler kan endnu.


De røde solsikke.


Kanna.


Svampe uden for haven,
men på min vej op til lamaerne.













Springbalsaminer og en enkelt kl. otte blomst.


Endnu blomster i en af mine hosta.





Dagens indlæg.
































15 kommentarer:

  1. Hej Åse.Også et stort tillykke fra mig med dine 70 år.........kan høre at du havde en rigtig dejlig dag med mange gæster og fine gaver.
    God dag Jette

    SvarSlet
  2. Et forsinket, men stort tillykke med din 70 års fødselsdag. Sikke mange skønne gaver og blomster du fik, dejligt.

    SvarSlet
  3. Kæmpe stort tillykke med den runde dag..:-)
    Du er 5 år foran mig..;-)
    Sikke en masse flotte gaver og tænk at blive 70 år og fremdeles have sin mor på besøg til sin fødselsdag..:-)

    Fødselsdags knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Tillykke med din runde fødselsdag - sådan lidt forsinket. Det lyder til at du havde en dejlig dag og alligevel blev fejret lidt. Jeg synes også at det er flot at du har din mor med til din 70-års fødselsdag. Jeg er 20 år yngre end dig og har allerede været moderløs i 10 år.

    Hvor var det bare en flot kurv fra alle kræmmerne. De andre gaver er nu også dejlige :)

    SvarSlet
  5. Da jeg ikke nåede med i flokken på facebook, får du er kæmpe og rungende TILLYKKE med de 70 somre herfra! Også jeg er imponeret over at du som 70 årig stadig er så heldig at have din mor i dit liv. Der må være gode gener i den familie, så jeg ønsker dig alt det bedste for de næste 70 år... :o)

    SvarSlet
  6. Til lykke med din 70 års fødselsdag. Dejligt med gaver og blomster. Det lyder til, at det blev en dag lige som du gerne ville have det.

    SvarSlet
  7. Hjertelig tillykke med den runde og overvældende gode dag!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  8. Fine gaver og blomster du har fået. Jeg kan godt forstå du er glad for guldsmeden, den er så smuk :o)
    Dine røde solsikker er rigtig flotte, dem kan jeg godt li :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  9. Dejlig dag du har haft og sikken en masse fine gaver og blomster. En lidt anderledes orkidé, sådan en har jeg også givet min mor for 1½ år siden, den tabte blomsterne med det samme, men nu blomstrer den igen. Min mor er et år ældre end din, men hun kommer ikke mere til min fødselsdag, da hun ikke kan gå.
    Guldsmeden er vel nok smuk, den kan jeg godt forstå, at du er glad for.

    SvarSlet
  10. Stort tillykke med den runde dag :-) Det ser ud til, at du har haft en rigtig dejlig dag med skønne gaver.

    SvarSlet
  11. Hjerteligt tillykke med fødselsdagen :o)

    SvarSlet
  12. Så mange dejlige gaver du har fået. Guldsmeden kunne godt flyve til Sjælland og bo hos mig......
    En dejlig overraskende dag og du kan se tilbage på med glæde. Ja det er flot at have sin mor, når man fylder 70 år.

    SvarSlet
  13. Stort tillykke med fødselsdagen :-) Ih, hvor fik du mange dejlige sager i gave!

    SvarSlet
  14. Kæmpe stort tillykke med de 70 år ? Aase Marie (Det kan da ikke passe du er så "gammel" ;-D Du ser mindst 10 år yngre ud. ) Du ER da en blomsterpige :-)
    Hold nu op så mange dejlige gaver du har fået. Guldsmeden er jeg også helt vild med, den er godt nok smuk.
    Jeg sidder og er imponeret og rørt over, at du er så heldig stadig at have din mor. Min mistede jeg da jeg var 26 år.
    Du er sørme da meget der blomstrer endnu i haven. Nogle af mine Hosta blomstrer også stadig. Også opdagede jeg i går aftes at min enlige mini Solsikke endelig er sprunget ud. Men den er godt nok tiny lille bitte i forhold til dine smukke eksemplarer.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
  15. Tusind tak for jeres fødselsdagshilsen og tak for de mange venlige ord.
    Far faldt fra januar 2012 knap 92 år., og mor er lige blevet 90 år, så vi har været heldige at få lov til at have dem så mange år.

    SvarSlet