torsdag den 26. september 2013

Blå himmel og fint havevejr.

Blå himmel og fint havevejr.
 Selvfølgelig måtte jeg i haven nu hvor vejret var så dejlig.
 I går aftes/ nat fik vi godt nok regn. Det stod ned i stænger. Utroligt at vejret kan skifte så hurtigt.

Morgenstund.
Duerne nyder morgensolen,



















Akita venter på at jeg bliver færdig med at fodre duerne.


Spejling.


Mon i kan se det...
Der er en enkelt lille abeblomst tilbage.


Foran i bedet har jeg i dag sat de 16 rød/gul 
botaniske tulipaner,
som jeg købte sidst jeg var i Grindsted.


Pelargonie i trillebøre.
Den skulle have været klippet til,
men det har jeg ikke nået.


Den samme pelargonie her. Heller ikke den er
klippet til.


Man kan godt se det er blevet efterår.


Jeg har hele sommeren haft kantbæger stående
i en flamingokasse. Det har hele tiden været planen,
at de skulle plantes i højen i baghaven, men det har været for tørt. I dag fik jeg endelig højen gjort ren for ukrudt, og planterne er nu kommet i jorden.. Jorden var godt våd, så det kunne ikke bedre. 
Jeg er spændt på at se, hvordan det bliver til sommer.

Før.


Kantbæger.


Det er ikke let at se, men planterne er nu på
højen bag ved bænken.


Nærbillede af uglen der kigger ud over haven.


Det runde rododendron bed i baghaven ud mod holdepladsen var hel groet til af et fint bunddække af ukrudt.
Det skulle bare luges væk, og det blev det. Nu ser bedet da ordentlig ud igen. 

Det runde rododendronbed.

Til sidst lige et kig på nogen af sommerblomsterne.

Blandet sommerblomster.
Nogen af blomsterne synger på sidste vers.


Nærbillede af den fine blå blomst.


Evighedsblomster.







Dahlia.


Det er hvad det kunne blive til i dag.

Ha´ en god aften.


























5 kommentarer:

  1. Det er nogle fine spejlinger du tager billede af. Igen i dag har det været et dejligt havevejr.

    SvarSlet
  2. Her fik vi en mm til aften, men jeg skal da love for, I har haft fint vejr i dag, fine billeder af haven med spejlinger og det hele.

    SvarSlet
  3. hej Åse,
    Dejligt ser det ud hos dig.
    Flotte bede. Det er godt at få lagt løgene, så vi kan glædes i foråret.

    SvarSlet