mandag den 16. september 2013

Kan man klippe efeu for tæt t???

Vi må nok erkende, at efteråret er på vej.
Der bliver færre blomster i haven. Himlen er grå med mange skyer. Det regner og blæser og træernes blade er ved at ændre farve og det er ikke så mange varmegrader mere. 
I dag har det kun været til inden dørs sysler.

Her kommer dagens billeder. Taget til morgen.






Engletrompeten har fået flere blomster.













Hyben.


Et par lupiner.


Husløg.


Når der nu ikke er så mange blomster tilbage i haven, så lyser mine røde paddehatte da op.



Selv om der kan være delte meninger om figuren her underneden, ja så er jeg glad for den.  Køn er den måske ikke, men gør det noget ......




Spejling.


Nogen der har erfaring med at klippe efeu.

Kan man klippe efeu for tæt ???
 Jeg er gået ret grundig til værks med saksen. Tror i at planterne går ud efter den hårde behandling, eller tror i de klarer det???

Sådan ser efeu ud efter at jeg har haft gang i saksen.


Det er hvad jeg har at byde på i dag.

God nat.
Sov godt.


















3 kommentarer:

  1. Efeu er som ukrudt. Du kan gøre hvad du vil og lyster. Den skal nok klare det og gro igen.
    Til næste år begynder du forfra igen.

    SvarSlet
  2. NEJ jeg tror ikke at din efeu går ud. De kan virkelig tåle en hårdhændet behandling.
    Den bliver pæn igen til næste forår.
    Jeg synes nu den lille trold er meget sød. Den ser glad ud.
    Nej nu lakker det for alvor mod efterår. Kan mærkes på luften især om morgenen, synes jeg det er lidt køligt.

    SvarSlet
  3. Efeuen skal nok klare sig, det er planten der ikke kan stoppes :)
    Skøn engletrumpet, så smuk.
    KH
    Marianne

    SvarSlet