fredag den 13. september 2013

Lidt at fryde sig over endnu.

Hvor var det tåget til morgen, men sådan en smuk morgenhimmel. Lang tid siden jeg har set den så smuk.
 Det var godt nok tidligt jeg stod op i dag kl. et kvarter i syv så måske derfor. Vi skulle nemlig køre kl. 7,30 her hjemme fra i dag for at nå til marked i Brørup til kl. 8., hvor vi havde en aftale.

Morgen himlen.

Ud mod marken og skoven.














Der var godt nok en del besøgende på markedet, men slet ingen købelyst.

Sidst på eftermiddagen gik jeg en runde i haven med kameraet for at se, om ikke der var lidt blomster billeder og andet jeg kunne bruge til dagens indlæg. Jo lidt at fryde sig over endnu, er der da.

Her er hvad jeg fandt.

Frø kapsler- iris.


Nærbillede af fisken.


Rød gladiolus.


Enkelt lille abeblomst.


Yndig blå sommerblomst.


Daglilje.


Sct. Hans urt ved at få farve.


Gyldenris.
Det kalder jeg dem. Måske har de et andet navn.


Springbalsaminer i lange baner.


I går var der tegn på mange blomster i engletrompeten.
I dag er der allerede en på vej.


2 små valmuer.
De er godt nok sent på den.


Igen  igen...

Evighedsblomster.


Stolte kavaler.


Solsikke i blomst.
Jeg har dem flere steder i haven. 
Her er den første blomst sprunget ud.


Et andet sted i haven. 
Solens stråler rammer den på en anden måde.


Rønnebær busk.


Det ser måske ud efter mange blomster, men de er spredt rundt omkring i haven, så ...........


Til slut et billede fra baghaven ved søen.



Håber vi ses i morgen igen.

Kan i hygge jer.







7 kommentarer:

  1. Ja det var en smuk morgen, og du fik solopgangen med, det gjorde jeg ikke. Fine billeder, jeg kan godt lide din solsikke, må jeg få lidt frø? Jeg kan sende nogle andre til dig, nogen af dem som er nemme at så.
    KH Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Tak for din hilsen.
      I næste uge vil jeg se om jeg kan finde ud af at tage nogen frø. Jeg er jo ikke så god til at tage frø af mine planter. Jeg VIL gøre et forsøg, så ser jeg.
      Hilsen Aase Marie.

      Slet
    2. God aften Aase
      Det lyder godt, men hvis den først blomstrer nu, er det alt for tidligt at tage frø. Bare rolig du skal nok finde ud af det, du kan se når du kan tage frø, de ligner jo solsikkekærner og før du kan pille dem ud, er de ikke klar.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
    3. Hej Lisbeth.
      Tak for oplysningen. Jeg forsøger.
      Hilsen Aase.

      Slet
  2. Hej. Det var nogle smukke morgenbilleder. Himlen er helt fantastisk. Her hos os er vejret rigtig godt, men det har vist en ende nu med kommende regn, hvilket absolut ikke gør noget!
    Ja du har også mange blomster i haven endnu. det er bare så godt.

    SvarSlet
  3. Hej Åse.Skønne billeder du viser.Her har vejret de sidste to dage været rigtig dejligt.Skønt at jeg så kunne plante mit nye bed til.Skal helt sikkert have sået stolte kavalerer til næste år. God weekend Jette

    SvarSlet
  4. Takker for jeres venlige kommentar.

    SvarSlet