mandag den 21. juli 2014

Morgenstemning i haven.

En dejlig morgen hvor jeg kunne høre skovduernes kurren.
Jeg stod rimelig tidlig op kunne ikke sove mere, så jeg gik ud for at vande alle potteplanter og tage billeder før Erhardt og jeg skulle ha´ morgenkaffe. Her kommer billeder af hvad jeg så på min runde med vandkanden. Det blev til ret så mange billeder. En fornøjelse at vande planter på sådan en herlig morgen.

Har du travl så er det nu du skal lukke ned...

Allerede mange graders varme.


Solen står op i øst.





Tusindstråle.


Parasolblad.


Frøstanden.
Nogen der har prøvet at tage frø af planten ???


Lille hvid rose.
Vi købte dem som potteplanter for år tilbage.


Have fuchsia.


Sæbeurt.


Hjortetrøst.


Lyserød potentilla.


Potentilla.


Have hyacint.


Valmue - afblomstret.


Enkelt stedmoderblomst.


Stokrose.


???

Lama er stået op.


Nærbillede.


Daglilje.


Rose fået af Vivi og Hans Jørgen for snart mange år side.
De dufter ikke så dem ville Vivi ikke ha` .
De er da smukke.....


Et kig ud over et af mine mange staude bede,
 der er groet efter.


Lyseblå blomst....???


???

Islandske valmuer.


Alm. montbretia.


Rød kaprifolie.


Nærbillede.


Kaprifolie.


Gammel stol der skal smides væk,
men det ser da hyggelig ud.
Overvejer om ikke stolen kan bruges et eller
 andet sted med blomster på i haven...


Et billede af vandkanden må jeg da hellere få.


Mod vest ser det ud efter regn, men den kom ikke.


Mod øst ses samtidig solens stråler.


Også her...


Hjorten og fuglen byder post buddet velkommen.


Valmue.


Lav rød rose.


Fuchsia og begonie.


Kl. otte blomst.








Træhortensie.


???


Nærbillede.


Et kig mod skoven 
hvor skovduernes hyggelige kurren høres.


Nerie.


En del af duerne er allered ude.


Jeg fik øje på en lille fugl der løb rundt på marken.


Mammutblad.


I dag fik vi morgen kaffe udenfor.
til svalernes " sang".




Svalerne " sang"  på livet løs.
Måske fordi vejret var så fint.

Du lille svale.
Gammel gårdsangervise.

Du lille svale du som forår bringer
hjem til vort kære gamle danevang,
sig mig hvor vil du hvile dine vinger,
og hvem vil du forlyste med din sang..

Efter morgenkaffen var planen, at jeg ville luge lidt i haven. Jeg fik kun luget ganske få stk. ukrudt op, da der kom en bil ind på gårdspladsen. Det var en tidlig arbejdskammerat til Erhardt. Han er kommet her en gang i sin sommerferie igennem nogle år. Rigtig hyggeligt. 
Han plejer altid at ha´ et eller andet med til kaffe. I dag havde han risalamande og kirsebærsovs med. Det havde han lovet Erhardt. Uhmmmm  hvor det smagte godt.
Vi hyggesnakkede i nogle timer.

Erhardt og hans tidligere arbejdskammerat.

 Lige før han sagde farvel kom et par markeds venner. De fik så en kop kaffe og frokost sammen med os.
Kl. var nu blevet godt 14. Vivi og Hans Jørgen kom til eftermiddagskaffe, så jo vi har haft en rigtig god slappe dag i dag.


Slutter af med et par billeder af en af havens fugle taget igennem vinduet .







Håber i der har kigget med hele vejen har nydt alle mine mange billeder.










































































2 kommentarer:

  1. Hej Aase sikke mange dejlige billeder og hvor hyggeligt med så mange folk der kigger forbi. Rigtig flot ny header du har fået, skønt jeg også godt kunne lide dine narcisser. :-)

    SvarSlet
  2. God aften Tina.
    Takker for din venlige kommentar.

    SvarSlet