mandag den 14. juli 2014

Kors hvor har det regnet...

Regn, regn og atter regn i nattens løb og næsten hele formiddagen, så alt er vådt derude. Se bare hvor meget vand der er på billederne.

Indgangen ind til forhaven.


Indkørslen ind til gårdspladsen.






 Jeg har  brugt dagen indendørs med forskellige sysler. Bl. andet er soveværelset blevet gjort ren. 
Jeg har også hygget mig med at kigge på køb og salgs blogger og har selv lagt et par gamle møbler ind fra pulte kammeret, som vi gerne skal af med.

Jeg har lige været en tur i haven for at tage nogle blomster billeder.

Vor lille abetræ.
Jeg håber vi kan holde liv i det vinteren over.


Der er ved at være ret så mange blomster i nerie.


Bregne...
Med  hjælp. Fjerbregne .  Athyrium filix- fermina.


Gammeldags knoldbegonie.


Et par selv såede stolte kavaler.


GUL KONGELYS.
. Jeg har set et eller andet sted, at de også findes i andre farver. Det kunne jeg godt tænke mig at ha´. 

Gul kongelys.
Fået af min kusine Lis Bøgh Sørensen sidste år.





Hestemynte.


Rød stokrose.


Besøg i et par af blomsterne.


Det var alt for i dag. Jeg håber på tørvejr i morgen.


Ha´ en god aften.










6 kommentarer:

  1. Love all the beautiful flowers, wow they are so pretty and I always love the great shots of your place...the ferns are just so lovely...

    SvarSlet
  2. på Dalgas Boulevard, kender du den sang, mon ikke overskriften kommer af den?
    Nå men det var godt med noget regn. Den hvide kongelys har du set hos mig.

    SvarSlet
  3. Jeg tror det er én Fjerbregne Athyrium filix-femina.
    Men jeg er ikke sikker?

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Takker for din hilsen og tak for hjælpen.
      Hilsen Aase.

      Slet
  4. Hej. Jaa, er det ikke herligt at vi har fået så meget regn? Jeg har purpurfarvet kongelys - måske har du set den hos mig?

    SvarSlet
  5. Takker for jeres kommentar.
    Lisbeth & Birgitte ja det ER måske hos jer, at jeg har set kongelys i andre farver.

    SvarSlet