tirsdag den 8. juli 2014

3 Regnbyger...

I dag har vi fået tre regnbyger. Ikke mere regn end jeg kunne komme i haven i mellem bygerne.. Der er blevet kantet og fjernet ukrudt rundt ved søen i baghaven. Ligeledes i et aflang bed og rundt ved ni af Erhardt s mange `træer og prydbuske. i græsplænen ud mod skoven.

Lad mig begynde med et par morgen billeder.







Kl. otte blomst for enden af udestuen.


Jo de tre georginer kommer. Nu er det så bare spændende
om de nu også har farverne, som jeg regner med.


Her er jeg blevet færdig rundt ved søen.


Jeg kom kun halvvejs rundt om søen, da den første regnbyge kom, så jeg måtte gå indenfor.
Rundt om hele søen har jeg, som i måske husker,  sat sommerhyacinter.










En af sommerhyacinterne godt på vej.


Langbedet her har fået en omgang.


Her kan man se, at jeg har været i gang rundt
om træer og buske/ mammutblad.


Der er også blevet luget lidt langs med græsplænen ved rododendronbedet.
I bedet står også en rød rose.

Rød rose uden navn.


En kvæde som jeg skal have bundet op.



En af de mange ræve vi har i haven
 står her i rododendronbedet.


Ligeledes disse 2 hjorte.


Her underneden billeder af 2 forskellige potentilla.
De blomstrer længe, så dem kan jeg anbefale at ha´ i haven.

Potentilla.


Nærbillede.


Potentilla, lyserød.


Nærbillede.


Endnu et kig ud mod nogle af træerne og
buskene, hvor der er blevet kantet og luget.
I baggrunden kan i skimte Akita.
 Min tro følgesvend.


Akita, Nærbillede.


Til sidst et billede af nyserøllike.

Nyserøllike.

Det var så dagens indlæg.
Tak til jer der har kigget med.

God aften til jer alle.
































2 kommentarer:

  1. Fine billeder, du har nået en masse, det er nu nemmere, når man får tilpas med regn. Kan du ikke sende nogen af bygerne over til mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Lisbeth.
      Tak for din kommentar.
      I dag har vi ikke fået regn selv om det buldrede i det fjerne og himlen blev mørk.
      Jeg har desværre ingen indflydelse på vejret, så du må nok væbne dig med tålmodighed.
      Ha´ en god aften.

      Slet