onsdag den 16. april 2014

Solskin men kold morgen.

Solen skinnede da jeg stod op, men det var en kold morgen. Det havde frosset i om natten.

Her kommer rimfrosne billeder.





















Planterne hænger noget med blomster og blade.













Smuk himmel.


Nu hvor rimfrosten er væk 
har blomsterne løftet hovederne.



Jeg har brugt den flotte solskinsdag i haven.
Jeg startede med at potte en del stauder, der skal med på marked.
Stinkende nyserod, judaspenge, kongelys, fingerbøl, lammeøre, akeleje, forglemmigej, lupiner, sct.. hansurt, gule anemoner, vorterod,  vintergrøn og lilla violer.

Jeg har i dag fået bugt med endnu lidt i et af staudebedene der groede efter for mig sidste år. 
Jeg har god nok lært noget af det. Jeg fik ikke kongelys klippet ned, så jeg har fjernet, ja jeg ved ikke hvor mange planter men 100 stk har der nu nok været. Jeg har beholdt nogle planter, men de skal bestemt klippes ned, så snart de er afblomstret. 

Før.
Se engang ..fyldt af kongelysplanter.
Godt nok noget af et arbejde at fjerne dem.


Efter.


Før.


Efter.



Ønsker jer alle her i landet og i udlandet en rigtig god påske.






















5 kommentarer:

  1. QUE MARAVILHOSAS FOTOS! DESEJO UMA ALEGRE E MUITO FELIZ PÁSCOA!! BEIJOS,CHICA

    SvarSlet
  2. Hej. Mange tak og rigtig god påske til dig også. God idé at potte kongelysene op, jeg synes, de er så flotte, men man vil jo nok godt selv bestemme, hvor planterne skal gro!

    SvarSlet
  3. Det var en skøn dag i går, men i dag er det blæsende. De der kongelys er lidt stride, jeg har dem også rundt omkring.

    SvarSlet
  4. Hej Åse.Her har der også været et par kolde nætter.Smuk magnolie du viser.
    Og flittig har du også været.
    God påske til dig Jette

    SvarSlet
  5. Takker for jeres venlige kommentar.

    SvarSlet