torsdag den 24. april 2014

Hvem kan hjælpe ???

Dagen er gået med lugearbejde i staudebedet foran drivhuset. Jeg nåede ikke igennem hele bedet. Jeg har fået de fleste nyindkøbte planter i jorden i dag. Der er også blevet luget et stykke i gårdspladsen, så dagen er bar gået hurtigt.

Dagens billeder.




























Hvem kan hjælpe ???

I det ene hjørne i staudebedet, som jeg er i gang med at luge, er der en plante som jeg bare ikke ved hvad er. Den har bredt sig til tre - fire steder. 
Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad det er for en plante. Ukrudt eller hvad ???

Ukrudt eller hvad ???





Ha´ en god aften.











10 kommentarer:

  1. Hej Aase, hvert eneste år bliver jeg benovet over hvordan i med de store haver kan nå at luge så flot. Jeg syntes der er meget ukrudt bare i min lille have.
    Planten du viser kender jeg ikke, men hvis du er på Facebook er der en gruppe der hedder "stauder" der er altid hjælp at hente.
    De bedste havehilsner fra Linda

    SvarSlet
  2. Dein riesiger Garten sieht wunderbar gepflegt aus.
    Gruß, Anette

    SvarSlet
  3. Jeg ved ikke, hvilken plante det er, men det er ikke ukrudt - så meget er jeg sikker på!

    SvarSlet
  4. hmmm... jeg glæder mig bare til at svaret kommer... ;o)

    SvarSlet
  5. Den ser bekendt ud, men jeg kan ikke lige sige, hvad det er. Sæt den på igen om en uge, så kan det være vi bedre kan finde ud af det. Og ja ellers sæt den på i staudegruppen på fb, der er mange som er skrappe til at kende planter der.

    SvarSlet
  6. Det er et flot syn med alle tulipanerne, der danner en hæk ud mod stien.

    SvarSlet
  7. Hej. Jeg ved det heller ikke, spændende om der er nogen, der kan løse mysteriet.

    SvarSlet
  8. Gætter på Ensian - prøv at google og sammenlign.Får smukke blå blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Tina.
      Tak for dit bud. Jeg synes ikke rigtig at bladene ligner. Jeg får se når der går lidt længere tid.
      Hilsen Aase.

      Slet
  9. Tusind tak til jer alle for jeres venlige kommen.
    Jeg skal nok indsætte et billede, når der går et stykke tid. Gad vide MÅSKE får planten blomster.
    Kan i ha´ en god aften.

    SvarSlet