fredag den 4. april 2014

Husker i...????

Rigtig smuk solskinsvejr fra morgenstunden, men det blæste Rigtig meget, så det føltes koldt. Bestemt ikke nogen nydelse at stå på markedet i Brørup.
















Jeg måtte lige en tur op til hende jeg plejer at købe planter af på markedet for at se om der ikke skulle være lidt, som jeg ikke har. Jeg fandt 2 planter hos hende.










Jer er spændt på om den vil gro lige så
godt som mine lyngfloks.
Nogen der kender planten og har erfaring
med den ???


Hos en anden gartner fandt jeg en løjtnantshjerte, der ser ud til ar være lyserød. Jeg ved ikke om det er rigtigt eller om den bliver rød, som den jeg har, men det vil vise sig. 
Måske findes den slet ikke i løserød.




Godt nok blæste den rigtig meget fra morgenstunden, men jeg skal da love for, at det blæste en halv pelikan da vi kom hjem, så planterne må vente med at komme i jorden. Jeg skulle bestemt ikke ud og grave. Jeg nøjedes med at gå en tur ned i baghaven ud mod holdepladsen for at kigge.




Husker i .. ???

at jeg satte rigtig mange kg tulipaner og påskeliljer, nu er der en enkelt påskelilje ved at springe ud. Jeg har flere forskellige slags men ikke en som denne. Glæder mig til at se om alle de ny satte er ens.
Slutter af med et billede af den der er ved at springe ud.

Er den ikke smuk....


Ha` en god fredag aften.












11 kommentarer:

  1. Det er nogle fine køb du har lavet, sidste år købte jeg også en hvid løjtnantshjerte.
    Du kan tro jeg godt kan huske du lagde alle de løg, og jeg var imponeret. Det bliver spændende at se når du ligger billeder ind når de alle sammen er kommet op. Jeg skulle også have plantet i dag Aase, men jeg venter det var simpelthen for koldt og blæsende.
    God weekend til dig og Erhard.
    Kh Linda

    SvarSlet
  2. Ja det var alt for koldt, så vi måtte blive inde. Jeg håber, du får et kæmpeflor nu efter alle dine anstrengelser i efteråret.
    Det er også fine planter, du har købt i dag, den sidste kender jeg ikke.
    Og ja din narcis er rigtig smuk.

    SvarSlet
  3. Så flott narciss du har!

    SvarSlet
  4. Jeg googlede din plante, på dansk hedder den rypelyng, den har jeg læst om, den er rigtig fin.

    SvarSlet
  5. Det er nogle dejlige nye planter du har købt, jeg har også overvejet om jeg ikke burde have en hvid løjtnantshjerte :) jeg ved desværre ikke noget om rypelyng, så jeg glæder mig til at høre mere om din.
    det er en virkelig dejlig narcis du har der, det er rigtigt spændende om de alle bliver forskellige :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  6. På de første billeder ser det faktisk hundekoldt ud. Det bliver spændende at se, om løjtnantshjertet faktisk bliver lyserød.

    SvarSlet
  7. Hov, jeg glemte at skrive, at rypelyng er et helt lavt bunddække, som får små, hvide blomster i maj måned. Vi har haft den i 20 år helt problemløst.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Marie.
      Tak for din hilsen og tak for oplysningen. Jeg glæder mig til at se den komme med blomster.
      Ha´ e dejlig aften.
      Hilsen Aase.

      Slet
  8. uha ja der var så bidende koldt i går, forsøgte mig et par gange at komme i haven, men opgav pgu af blæst. Spændende med den løjnantshjerte, købte mig nemlig en den anden dag.
    Jo hvor er den smuk!
    Ha en god dag
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  9. Smukke planter du har købt. Løjtnantshjerte er så fin; desværre er mi have for våd til dens sprøde rødder, men så må jeg jo bare nyde andres billeder :)

    SvarSlet
  10. Takker for jeres venlige hilsen.

    SvarSlet