tirsdag den 15. april 2014

Hvem kender denne plante???

I går bestemt ikke havevejr p. g. a. blæsten. Nogethelt andet i dag. Rigtig havevejr. Solen skinnede lige fra morgenstunde og blev ved hele dagen. Heller ikke ret megen blæst, så jeg har været i haven det meste af dagen.
Jeg er også så småt begyndt at potte planter til at tage med på marked. 
Jeg sælger selvfølgelig også planter her hjemme.
( Stauder kr. 20,-  Men efter aftale.).

Morgenbilleder.















Det går meget langsomt med at komme igennem staudebedene der groede efter sidste år, for jeg er jo nødt til at prøve på at holde ukrudtet væk fra bedene, som jeg HAR været igennem. Det blev kun til lidt ud mod græsplænen, men lidt er da bedre end slet ingenting.

Før.


Efter.




Jeg kom fik igen fjernet ukrudt i bedet ud mod lamaerne.




Og fjernet rigtig mange mælkebøtter, der allerede var kommet i det stykke jeg fik gjort ren ind til træerne for kort tid siden. Utroligt så hurtigt det går.




Dejlig blå himmel.


En mælkebøtte i blomst.
Den har fundet vej i staudebedet.
Blomsten er da smuk, men den skal nu fjernes.


Jeg nyder hver dag vore duer. Smuk fugl.
Her en der går rundt på græsplænen.


Her er træet fra huset der væltede under stormen Bodil.
I dag har her været et par mænd for at fjerne noget af træet..
Der er flere læs. Det bliver rart når det hele er væk.


Hvem kender denne plante ????




Håber i har haft en dejlig dag i haven.
















10 kommentarer:

  1. Jeg tror det er en mandstro. Dejlige billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Tak for din hilsen og tak for dit bud. Det er ikke en alm. mandstro, men måske en anden slags. Har du et navn på planten?
      Hilsen Aase.

      Slet
  2. Fine bilder fra hagen din. Så lang som våren er kommet hos deg.

    Ønsker deg en fin påske. Klem Vivi

    SvarSlet
  3. Tak for rundturen :) - gode billeder som sædvanligt :)

    SvarSlet
  4. tak for rundturen :) - gode billeder som sædvanligt :) - go' påske

    SvarSlet
  5. Takker for jeres venlige kommentar.
    Tak også god påske til jer.

    SvarSlet
  6. jeg ved desværre ikke hvad planten hedder, men du fik da nået en masse :)
    rigtig god påske :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften.
      Tak for din hilsen.
      Tak også en god påske til dig og din familie.

      Slet