onsdag den 30. april 2014

Den sidste dag i april..

Jeg vil i dag begynde med et billede af solnedgangen i går aftes.



Så er vi nået til den sidste dag i april. 
Dagen har igen budt på alletiders havevejr, hvad jeg selvfølgelig har benyttet mig af.

Her kommer billeder af hvad jeg så på min morgenrunde i haven.
Billederne taler for sig selv.



















Mon ikke det er en Jacobsstige ???


Jeg er glad for, at det efter et par års forsøg
endelig lykkedes at få disse smukke blomster
 til at gro i min have.

Den første blomst på vej i mine liljekonvaller




Erhardt har i dag kørt engletrompeter, nerie, bananpalme og agave ud.




Jeg fik kantet luget og kultiveret bedet 
ud mod indhegningen hvor lamaerne går.










Når jeg går langs med stien ind modindhegningen mødes jeg der af en liflig duft. 
Jeg ved ikke hvad træet hedder.

  1.                                          Hæg/majtræ 
  2.                                          med hjælp fra Vivi.

Nærbillede.


I dag fik jeg ordnet stykket langs med lærke træerne, så nu er jeg endelig igennem hele baghaven ud mod holdepladsen til autocampisterne.







Den lille trætrillebøre kom ud.
Det er nu nok sidste år den kan bruges.
Jeg er bange for, at den falder fra hinanden.


I dag slutte jeg af med et billede af vores helt private vejrstation.




Ønsker alle en dejlig aften.





















6 kommentarer:

  1. Ja, hvor har det været en skøn april, sikken vi har nydt det.
    Jeg kan desværre ikke hjælpe med navnet på træet, ikke min stærke side.

    Smukke billeder, du har godt nok været flittig i haven.

    SvarSlet
  2. Ja det har været en skøn måned, solnedgangsbilledet er smukt.
    Jeg synes ikke, at din plante ligner en Jakobsstige, men har ikke noget bedre bud.
    Jeg ville have gættet på duftsnebolle, men det er det ikke, så heller ikke her har jeg noget bud, desværre.

    SvarSlet
  3. Dit træ ligner en hæg/majtræ. Den har en meget karakteristisk duft.

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Vivi.
      Tak for hjælpen. Du ved jo ret så meget om træer, så det skal nok være rigtigt.
      Ha` en god aften.
      Hilsen mor.

      Slet
  4. Hej. Det var nogle rigtig gode billeder og alting ser så ordentlig og velplejet ud, så det er en ren fornøjelse.

    SvarSlet
  5. Hej Åse.Rigtig mange billeder fra din dejlige have............og du har som altid været flittig.En skøn tid vi har lige nu.God aften Jette

    SvarSlet