tirsdag den 22. april 2014

En dag i haven.

Morgenbilleder.

Vi har været tidligt oppe i dag. Erhardt har været i Odense i dag og blev hentet kl. 6,35.

Solen ved at bryde frem.















Vi undrer os gang på gang. Duerne har hele tiden travl med et eller andet under bilerne, når vi får bilende gæster. Her er de i gang under vor egen bil.
Hvad mon de har gang i?
 Nogen der kan komme med et godt bud???




Rigtig havevejr, solskin og mange varmegrader så jeg nyder dagen i haven efter mange dage på indendørsmarked.
I formiddag har jeg været i gang med at luge og rive det stykke i gårdspladsen, som jeg for lang tid siden HAR været igennem. Hold op hvor var det blevet beskidt. Det tog hele formiddagen med at komme igennem det.
Nu må jeg så se om jeg kan tage lidt hist og pist engang imellem, så jeg kan få bugt med resten.



I eftermiddag har jeg været i gang med at fjerne glas( De gik i stykker under stormen Bodil) og ukrudt foran drivhuset. Jeg blev slet ikke færdig. Der er kæmpe brændenælder. De SKAL graves op. De store totter græs der er der bliver smidt over i hønsegården til hønsene. Håber vejret bliver fint i morgen, så jeg kan komme igennem bedet.

Hjørnebedet.
Bestemt ikke spændende.


Blæsten har været hård ved stjernemagnolietræet.
Se hvor blomsterne drysser ned.


Nærbillede.


Marts violerne er smukke lige nu.


Bispehue.


Gul primula.


Slutter i dag af med et billede af hundetand.

Hundetand.














7 kommentarer:

  1. Det var en tidlig start på dagen. Vores stjernemagnolia begynder så småt at blive mindre frisk i farven. Jeg lagde også mærke til den flotte gule hundetand ude i haven. Den virker mere robust end mange af de mindre hundetand.

    SvarSlet
  2. Stor flot hundetand du har der. Dejligt at du endelig kunne komme i haven, og så i sådan et fint vejr.

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder - naturen er helt vidunderlige i øjeblikket. Rigtig god onsdag til dig!

    SvarSlet
  4. Kävin vierailulla :) Teillä on paljon ihania kukkia ja upea magnoliapuu. Kaunista kevään jatkoa!

    SvarSlet
  5. hej Åse.Som vanligt har du været SÅ flittigt i haven..........men du har jo også rigtig meget at passe.
    Det er bare sådan en rigtig dejlig tid lige nu.God aften Jette

    SvarSlet
  6. Hei:)
    Så vakker header du har!
    Og mange fine bilder fra din vår-hage...nå er det mye å gjøre for oss hagemennesker,men en riktig deilig tid:)
    Fin kveld til deg:)

    SvarSlet
  7. Tusind tak for jeres søde kommentar.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet