tirsdag den 7. juni 2011

7. juni. 2011.

Jeg har bare haft travl i haven i dag. Jeg har kantet luget og kultiveret rundt ved alle nyplantede træer/buske, og det er ret så mange. Jeg kan ikke indsætte billeder i dag, da der er gået koks i det hele. Det må vente til jeg kan få hjælp af en der har forstand på de dele.
Dagen der på. Det er i orden nu. Guld vær at have en svigersøn der kan OG VIL hjælpe. Her kommer nogle billeder.




Jeg har også bevæget mig udenfor mit område i haven i dag. Jeg har luget og kultiveret et stort stykke, som min mand plejer at holde ren, men han har ikke haft tid, og hvis jeg ikke tog over, så varede det ikke længe før vi havde et noget blandet bunddække, som vi gerne vil være foruden.



Ukrudtet er smidt ind til hønsene. Det er lige noget de kan li`.


Hønsene æder ukrudtet, så er det væk.


Æggeblommerne bliver rigtig gule, når hønsene får noget grønt at æde.

Der er noget fascinerende ved trærødder, så vi har nogle stykker i haven. Den ene trærod har været i ilden, så den er noget mørk i farven. Den ville jeg have med da vi flyttede her til i april år 1990, så den har gjort det godt. Holder nok ikke så længe mere. Jeg har plantet den til med husløg.


Gammel trærod med Husløg.

Den anden har vi sat en "gryde" oven på og plantet til med Røde Pelagonier. Jeg er ved at plante Husløg rundt om træroden og på den. Man kan hvis lige skimte løgene under "gryden" Jeg tror det vil komme til at tage sig godt ud, når løgene rigtig får fat.




"Gryde med Pelagonier.

Vi har endnu en stor trærod. Den kommer der billeder af ved en anden given lejlighed.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar