onsdag den 1. juni 2011

1. juni 2011.

Aftentur.
I de sidste 8 dage har jeg ikke haft tid til at tænke på haven. Jeg gik en runde i haven i går aftes. Der er sket rigtig meget i ugens løb. Mange af planterne har fået blomst. Ukrudtet gror som var det betalt for det. Her viser jeg nogle af planterne. Der er mange flere. Dem får i at se se senere.
                   

 Foran på billeder Rød Småhjerte, Bag ved Engels græs, en blå løgplante,
                 kender ikke plantens navn, og i baggrunden Akelejer.

Blå Iris.


Gul Daglilje.


Stedmoderplanter

Vi har plantet stedmoder blomster rundt om have bassinet. De ser nu noget kedelige ud. De mangler varme. Jeg håber på snart varmere vejr.



 Gul Iris.

Planten må brede sig ved frø, for der kommer mange ny planter rund i kanten af bassinet. Jeg har også planten i mit staudebed, og der gror den udmærket.



 Gul vandplante ?

Her er en gul vandplante. Jeg kender desværre ikke plantens navn. Jeg købte den for år tilbage i Lille Malunds Have. Den har været længe om at komme rigtig i gang, men i år sker der da noget. Planten er ved at være stor og kraftig. En fornøjelse når det lykkes.

 Hostaer.


 Flere Hostaer.

Jeg holder meget af Hostaerne for bladenes skyld. Blomsten er ikke noget særligt. De er hurtige til at dække et stort stykke jord. Jeg er i gang med at lave 2 bede med hostaer. Ind imellem har jeg sat forårsløg. De er jo væk, når Hostaerne kommer frem.


 Endnu en Gul Daglilje.




           

                 


                            

Ingen kommentarer:

Send en kommentar